شماره تماس

051-38762118-19

آشنایی با نحوه عایق کاری انواع سردخانه مواد غذایی

آشنایی با نحوه عایق کاری سردخانه

نحوه عایق کاری انواع سردخانه مواد غذایی از مهم‌ترین مواردی ست که در نگهداری مواد خوراکی باید به آن توجه شود. علاوه براین تعداد واحدهای صنعتی به کار برده شده در سردنگهداشتن و انجماد موادغذایی از معیارهایی است که برای سنجش میزان رشد و فناوری صنعت یک کشور درنظر گرفته می‌شود. پس تا پایان مقاله همراه باشید تا با نحوه عایق کاری سردخانه‌ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید» در صفحه “سردخانه چیست؟” شما را با صفر تا صد انواع سردخانه آشنا کرده و کاربردها و لیست قیمت مدل‌های مختلف سردخانه را بسته به نوع کارکرد قرارداده‌ایم.

سردخانه مواد غذایی چیست؟

همانطورکه از اسم این مکان مشخص است سردخانه مواد غذایی به مکانی گفته می‌شود که به منظور خنک نگهداشتن، جلوگیری از فاسد شدن حفظ کیفیت موادغذایی از آن استفاده می‌شود. اولین نوع سردخانه‌ها همان یخچال‌هایی هستند که در خانه‌ها می‌بینید. یخچالی‌های داخل سوپرمارکت‌ها هم مدل دوم و سردخانه‌های تجاری هم نوع سومی هستند که در دانشگاه‌ها، هتل‌ها و پادگان‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سردخانه ها معمولا به عنوان انبارهایی هستند که بعد از خرید برنج ایرانی به صورت انبوه، به کاربرده می شوند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با نحوه چیدمان مواد غذایی در سردخانه روی لینک داده شده کلیک کنید.

عایق کاری جداره سردخانه مواد غذایی

عایق کاری جداره سردخانه مواد غذایی

با خرید برنج دم سیاه مینودشت با تعداد کیسه های بالا و برای نگهداری از آن ها برای طولانی مدت، باید با عایق کاری جداره سردخانه مواد غذایی آشنایی داشته باشید.بطور کلی از مواد مختلفی برای عایق سازی استفاده می‌شود. این موادعبارتند از:

  • چوب پنبه
  • پشم شیشه
  • فرآورده‌های پتروشیمی مثل پلی اورتان و پولی استیرن

نحوه عایق کاری جداره انواع سردخانه

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با انواع عایق سردخانه و نحوه انتخاب بهترین عایق برای سردخانه روی لینک داده شده کلیک کنید.

معمولاً عایق کاری جداره‌های سردخانه‌ها به دو روش سنتی و جدید انجام می‌شود. در عایق کاری به روش سنتی عایق‌های حرارتی مثل پانل‌های چوبی با روکشی از جنس آلومینیوم پوشیده می‌شود. بنابراین استحکام بیشتری خواهد داشت. باید توجه داشت که فاصله بین پانل‌ها هم باید بااستفاده از عایق و درزگیر مناسبی پرشود.

نحوه عایق سازی سردخانه مواد غذایی با پلی اورتان

از جدیدترین روش‌های عایق کردن دیواره‌های سردخانه‌ها می‌توان به استفاده از پلی اورتان اشاره کرد. به این صورت انجام می‌شود که پلی اورتان را داخل پوششی پلاستیکی قرار داده تا به شکل فوم درآید. حاشیه پنل‌های مرکب به وجود آمده به شکل زبانه و کلاف درآمده و به آسانی در هم کلاف می‌شوند. این پانل‌ها که ساندویچ پانل هم نامیده می‌شوند، به راحتی قابل انجام است.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با فاکتورهای موثر در تعیین قیمت سردخانه و استعلام لحظه‌ای قیمت روی لینک داده شده کلیک کنید.

کاهش انتقال حرارت در عایق کاری سردخانه موادغذایی

برای کاهش انتقال حرارت در دیواره‌ها، از فاصله هوایی هم استفاده می‌کنند. هوایی که به عنوان لایه عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل ارتباطش با فضای بیرونی، به خوبی تهویه می‌شود. ضمن اینکه از نفوذ رطوبت هوای خارجی به محیط سردخانه جلوگیری می‌کند.

قیرگونی روشی دیگر در عایق کاری دیواره سردخانه مواد غذایی در برابر بخار آب

فشار بخارآب در داخل محیط سردخانه بسیار کمتر از محیط بیرون است. بنابراین طبق پدیده انتشار مقدرای جزئی از بخارآب به داخل نفوذ می‌کند. بخارآب تحت تاثیر دمای پایین محیط به مایع یا جامد تبدیل شده که باعث از بین رفتن بتن و دیگر مصالح خواهدشد. توجه داشته باشید درصورتی که قصد خرید برنج فجر مینو دشت را بصورت عمده دارید،  باید به منظور جلوگیری از خسارت وارد شده به دیواره‌ها و نفوذ آلودگی به داخل، از قیرگونی استفاده کنید.

اهمیت عایق کاری انواع سردخانه مواد غذایی

اهمیت عایق کاری انواع سردخانه مواد غذایی

حفظ کیفیت مواد غذایی در موفقیت کسب و کار تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل بکار بردن ابزارها و نحوه عایق کاری سردخانه‌ها و یخچال‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ضمن اینکه با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، نحوه و مواد مورد استفاده درعایق کاری متفاوت خواهد بود.

ممکن است وقتی از بیرون نگاهی اجمالی به سردخان ها می‌اندازید، تفاوتی را احساس نکنید. در صورتی که سردخانه در نحوه عایق کاری در پنجره، عایق دیوار، عایق درب، داکت‌های سیستم تبریدی و عایق کف سردخانه تفاوت‌های زیادی باهم دارند.

اهمیت عایق کاری انواع سردخانه موادغذایی از آنجایی مشخص می‌شود که:

  • باعث کاهش میزان اتلاف انرژی می‌شود
  • عایق کاری مناسب باعث حفظ دمای محیط داخلی و در نتیجه کاهش هزینه شده
  • درصورتی که از عایق مناسب استفاده شود، دمای داخل مدت زمان بیشتری حفظ خواهد شد
  • استفاده از عایق کاری مناسب سبب می‌شود فشار کمتری بر سیستم تبریدی وارد شود و در نتیجه مدت زمان بیشتری عمر خواهد کرد
  • عایق سردخانه محیط داخلی را از رطوبت، کپک، قارچ، گاز و آلودگی‌های مختلف حفظ می‌کند.

کلام پایانی…

نحوه عایق‌کاری انواع سردخانه مواد غذایی از مهم‌ترین نکاتی است که در طراحی و احداث اتاق‌ها و بخش‌های مختلف بسیار به آن توجه می‌شود. به‌منظور حفظ دمای محیط داخلی در عایق سازی دیوارها از چوب، پلی اورتان، پشم شیشه متناسب با نوع سردخانه استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست