شماره تماس

051-38762118-19

تابلو برق سردخانه (تابلو برق صنعتی با مناسب ترین قیمت)

تابلو-برق-سردخانه

تابلو برق سردخانه (Electrical Enclosure) مجموعه‌ ای از وسایل قطع و وصل، پایش، سنجش، حفاظت و فرمان است. این تجهیزات به هم متصل می ‌شوند و در محفظه‌ قرار می ‌گیرند. وظیفه تابلو برق، کنترل و توزیع انرژی الکتریکی است.

گروه صنایع برادران حقیقی، با تولید انواع سردخانه و تونل انجماد با بیش از 30 سال تجربه در خدمت شما عزیزان است. ما در صنایع برادران حقیقی ساخت سردخانه همچنین فروش تابلو برق سردخانه را انجام می دهیم. برای اطلاع از قیمت تجهیزات تابلو برق صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

تابلو برق سردخانه چیست؟ و چه وظیفه ای دارد؟

تابلو برق مجموعه ای از تجهیزات برقی است که وظایف زیر را بر عهده دارد:

  1. کنترل دمای اتاق
  2. تعیین زمان برفک زدایی و دیفراست
  3. حفاظت از تجهیزات
  4. ایجاد ثبات در اتاقک سردخانه

قطعات تابلو برق سردخانه حقیقی – لوازم تابلو برق

تابلو-برق-سردخانه-چیست

هر گروه تجهیزات تابلو برق شامل یک یا تعدادی زیر مجموعه است که در انواع تابلو برق سردخانه متفاوت است.

1. بدنه تابلو برق

بدنه تابلو برق از ورقی با ضخامت 1.5 میلی متری تشکیل شده است، و پوشش ان با رنگ الکترواستاتیک کوره ای است. بدنه تابلو برق دارای نوار درزگیر لاستیکی است که دور درب تابلو قرار میگیرد تا کاملا هوا بندی شود.

همچنین لامپ های سیگنال و آلارم ها نیز روی بدنه نصب می شوند و باقی خروجی و ورودی ها برای کابل های برق و مدار های سنسورها است. همچنین ورودی و خروجی های تابلو برق دارای واشرهایی هستند که از نفوذ آب و گرد و خاک به درون تابلو جلوگیری کنند.  می شود بدون باز کردن درب تابلو برق شاستی ها را نصب کرد.

2. کنترل قدرت

وظیفه این بخش،کنترل انتقالات انرژی الکتریکی به تجهیزات الکتریکی سردخانه از جمله کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، دیفراست و الکتروموتور است. که برای این کنترل ها از قطعات الکترونیکی مانند: ترمینال ها و کلید سلکتور اصلی، فیوزهای فرعی، کلید سلکتور کمپرسور، کلید سلکتور اواپراتور، کلید سلکتور کندانسور و غیره استفاده می شود.

3. کنترل فاز (control phase)

کنترل فاز تابلو برق سردخانه باعث چک کردن تعادل بین ولتاژ سه فاز مختلف می شود و هنگام وجود اختلاف بین فازها، مدار را قطع می کند و به طور همزمان لامپ سیگنال مخصوص به خود را روشن می‌کند.

4. کنترل فرمان

نقشه-مدار-فرمان-سردخانه

این بخش وسیع تر از بخش کنترل قدرت است. و دارای تجهیزات متفاوتی است. تجهیزاتی مانند: ترموستات‌ها، کنترل فازها، کنترل فشار، کلیدهای کنترل پمپ و …، ترمیستورها، کنتاکتورها و بی‌ متال‌ها، ساعت فرمان و … می‌شود. در ادامه به معرفی تجهیزات کنترلی تابلو برق می پردازیم.

5. کنترل فشار (control pressure)

این تجهیزات بر روی کمپرسور قرار دارد و اگر کمپرسور مجهز به آن باشد آلارم یا لامپ سیگنال آن روی تابلو نصب می شود.

6. کلید حرارتی

کلیدهای حرارتی یا کلید‌های محافظ موتور مانند بی متال اند ولی دقیق‌تر و موثرتر از بی متال عمل می‌کنند. وظیفه این کلید های حرارتی حفاظت از دو فازی شدن و جریان های زیاد است.

7. کنتاکتور (contactor) – بی متال (bimetal)

لازم است که برای کمپرسور و فن اواپراتور و فن کندانسور، کلید حرارتی و کنتاکتور جدا نصب شوند. لازم است که کنتاکتور هیتر دیفراست نیز به صورت مستقل و مجزا نصب بشود. تابلو برق سردخانه دارای کنتاکتورهای بسیاری است. وظیفه کنتاکتورها انتقال جریان برق به دستور مدار فرمان است.

8. کنترل پمپ داون (control Pump down)

وظیفه این کنترل نظارت بر عملکرد شیرانبساط و کمپرسور است. ورود سیال به صورت مایع درون کمپرسور می تواند خسارت بزند، پس از این مدار استفاده می شود تا زمانی که شیر انبساط بسته شود این مدار به کمپرسور اجازه می دهد روشن بماند تا تمام گاز های موجود در اواپراتور و کمپرسور به بیرون تخلیه شوند.

همچنین اگر شیر انبساطی با مشکلی روبرو شود و عملکرد صحیحی نداشته باشد. در چنین مواردی بلافاصله کمپرسور از مدار خارج و خاموش می شود. 

9. تایمر (timer)

انواع تایمرهایی که در تابلو برق نصب می‌شوند:

  • تایمر دیفراست : به صورت اجباری در تمام سردخانه ها باید نصب شود.
  • تایمر تاخیر فن اواپراتور : درصورتی‌ که لازم باشد جلوی ورود حرارت دیفراست به محیط سردخانه گرفته شود باید تایمر تاخیر فن اواپراتور نیز به تابلو برق اضافه شود.
  • تایمر pump down : مراجعه شود به بخش کنترل آلات.

10. ترموستات (thermostat)

ترموستات وظیفه اندازه گیری و نمایش دما را در تابلو برق سردخانه برعهده دارد. امروزه معمولا از ترموستات‌های دیجیتال در تابلو برق ها استفاده می‌شود. رنج دمایی قابل تنظیم در ترموستات‌ها 50- الی 100+ درجه سانتی گراد است. درصورتی که تابلو برق با محل سردخانه فاصله داشته باشد کنترل دما را از داخل سردخانه انجام می دهند.

11. فیوز (fuze) و کلید

برای استفاده از گرمکن روغن، یک شاستی استارت در تابلو برق سردخانه نصب  می شود. فیوزهای به‌‌کار رفته در تابلو برق شامل:

  1.  فیوز مدار فرمان
  2.  فیوز مدار قدرت
  3.  فیوز روشنایی
  4.  فیوز هیتر روغن
  5. کلید فرمان سردخانه

در تابلوهای بزرگتر مانند کمپرسور ۲۰ اسب بخار و بالاتر، فیوز یا کلید کامپکت نیز نصب می گردد. درصورتی که مکان تابلو برق با سردخانه فاصله داشته باشد کلید قطع در داخل سردخانه نصب می‌ شود.

12. چراغ و آلارم های هشداردهنده

آلارم‌ها و لامپ سیگنال‌ های روی تابلو برق سردخانه به ‌‌شرح زیر است :

  • کنترل فاز
  • ترمیستور
  • فشار روغن
  • فشار گاز
  • فشار بالا
  • فشار پایین
  • اوورلود فن کندانسور
  • اورلود فن اواپراتور
  • اورلود کمپرسور
  • لامپ سیگنال تابلو برق سردخانه

 نکته : با نصب PLC در تابلو برق سردخانه اطلاعات وضعیت سردخانه را در 24 ساعت روز خواهید داشت. در مکان هایی کاربرد دارد که در سردخانه مواد گران قیمت و مهم مانند مواد دارویی نگهداری می شود.

نقشه تابلو برق سردخانه

نقشه-تابلو-برق-سردخانه

سیستم تجهیزات برقی سردخانه شامل دو بخش قدرت و فرمان است:

  1. مدار قدرت: مدار قدرت را مستقیما بر ترمینال های کندانسور و اواپراتور و سخته کلمپ کمپرسور وصل می کنند، در میان این قطعات، کلید های قدرت و کنتاکتور ها قرار می گیرند.
  2. مدار فرمان : وظیفه مدار فرمان این است که دستور کنتاکتور های قدرت و همچنین کلیدهای اصلی را از ادوات فرمان و کنترلر ها گرفته و باعث اتصال کنتاکتورها می شود.

نشانه خرابی تابلو برق

نشانه های خرابی تابلو برق شامل موارد زیر است که اگر به هرکدام از این علائم برخوردید، باید هرچه زودتر برای تعمیر تابلو اقدام شود.

  1. داغ شدن کلیدها همچنین کابل برق
  2. استشمام بوی دود یا سوختگی از تابلو برق
  3. آتش گرفتن و ذوب شدن کابل های درون تابلو برق
  4. بالا زدن همیشگی کلید های مینیاتوری
  5. ریست نشدن کلیدها
  6. شنیدن صدایی شبیه به سرخ شدن از داخل تابلو برق

هرکدام از موارد بالا را که دیدید سریعا تابلو برق خود را عیب یابی کنید.

عیب یابی تابلو برق

در جعبه فلزی خاکستری داخل تابلو برق مواردی مانند مدار های برقی، کابل های برق، کنتاکتورها، هشدار دهنده ها، کلید های مینیاتوری، کنترل کننده ها و غیره وجود دارند.

مدار های برقی، جریان های الکتریکی قسمت های مختلفی از یک ساختمان مانند : مشاعات، موتورخانه، روشنایی، آسانسور را کنترل می کنند.

کلید بزرگی در بالای تابلو برق نصب شده است که قطع کننده مدار اصلی یا به اصطلاح مدارشکن است، وظیفه جریان برق ورودی به تابلو برق را بر عهده دارد. پس یکی از بزرگ ترین خرابی ها را می توان در این قسمت پیدا کرد. زمانی که جریان ورودی بیش از حد تعریف شده برای مدار شکن باشد، این کلید گرمای بسیاری تولید کرده و جریان برق را قطع می کند

قیمت تابلو برق صنعتی – قیمت تابلو برق سردخانه

برای انتخاب و اطلاع از قیمت تابلو برق سردخانه و انواع آن ، با شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی تماس بگیرید.

خرید تابلو برق سردخانه

جهت مشاوره و راهنمای خرید تابلو برق صنعتی (تابلو برق سردخانه) متناسب با کاربرد شما تنها کافی‌ست با شماره 09159171605 تماس بگیرید. کارشناسان خبره برادران حقیقی بهترین پیشنهاد ها را به شما خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست