شماره تماس

051-38762118-19

فاکتورهای موثر در نگهداری شیرینی در یخچال

چطور شیرینی را در یخچال نگهداری کنیم؟

گاهی پیش می‌آید برای چند روز آینده که مهمان دارید، از چند روز قبل میوه، شیرینی و بقیه موارد را خریداری می‌کنید. اما از آن جایی که ممکن است از فاکتورهای موثر در نگهداری شیرینی در یخچال اطلاع نداشته باشید، نگران بیات شدن و کهنه شدن آن‌ها شوید. اگر می‌خواهید شیرینی‌هایتان تازگی خود را حفظ کنند تا پایان همراهمان باشید.

بیشتر بخوانید» به منظور خرید سردخانه و اطلاعات از قیمت انواع سردخانه‌های صنعتی و … روی لینک داده شده کلیک کرده و یا با شماره تماس‌های ما در ارتباط باشید.

شناخت انواع شیرینی به شما در نحوه نگهداری آن کمک می‌کند

قبل از اینکه به هر نکته ای اشاره کنیم ابتدا لازم است انواع شیرینی را بشناسیم تا بدانیم برای هرکدام چه شرایطی باید فراهم شود تا تازگی خود را حفظ کنند.

شناخت انواع شیرینی به شما در نحوه نگهداری آن کمک می‌کند

شیرینی تر

نان خامه ای، رولت، لطیفه، شیرینی ناپلئونی و تمام شیرینی‌هایی که دارای خامه یا لایه ای از خامه هستند، در گروه شیرینی‌های تر قرار می‌گیرند. پس برای نگهداری آن‌ها در یخچال باید شرایط خاصی فراهم شود.

شیرینی خشک

با تعریف شیرینی تر، شناخت شیرینی خشک راحت‌تر می‌شود. این نوع از شیرینی رطوبت کمتری دارد شامل: شیرینی زبان، شیرینی مربایی، شیرینی دانمارکی، شیرینی نخودچی و… .

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با انواع روش‌های نگهداری از مواد غذایی برای طولانی مدت روی لینک داده شده کلیک کنید.

نگهداری شیرینی‌های تر در یخچال

شیرینی‌های تر به دلیل رطوبت بالا، استفاده زیاد از تخم مرغ و خامه در صورتی که در معرض دمای اتاق قرار بگیرند، به سرعت فاسد می‌شوند. به همین دلیل باید شیرینی تر را دردمایی کمتر از دمای اتاق و در یخچال به همراه جعبه نگهداری کنید.

نگهداری شیرینی‌های خشک در یخچال

رطوبت کم شیرینی‌های خشک به نسبت شیرینی‌های تر باعث شده تا بتوانید مدت زمان بیشتری بین 1-2 هفته آن‌ها را در بیرون از یخچال نگهداری کرد. البته به این معنی نیست که شیرینی خشک فاسد نمی‌شود. برای پخت انواع شیرینی‌ها از روغن استفاده می شود. به همین دلیل نگهداری طولانی مدت از آن‌ها در بیرون از یخچال باعث اکسید شدن روغن می شود.

برای نگهداری شیرینی‌های خشک باید آن‌ها را داخل جعبه و در یخچال بگذارید. اگر می‌خواهید بین شیرینی‌ها فاصله باشد تا به یکدیگر نچسبند، از کاغذ روغنی استفاده کنید.

نگهداری کیک‌های ساده در یخچال

کیک‌های ساده روشی متفاوت‌تر برای نگهداری دارند. برای نگهداری از این مدل کیک باید یک تکه نان را مرطوب کرده و داخل جعبه کیک بگذارید. نان خیس سبب می‌شود تا کیک شما تازگی خود را حفظ کند.

حداکثر زمانی که می‌توانید کیک‌های ساده را در یخچال نگهداری کنید 3 روز است. برای این مدت زمان باید کیک را در داخل نایلونی قرار دهید که هواگیری شده باشد یا آن را داخل ظرف در بسته ای قرار دهید تا بوی یخچال را بخود نگیرد.

نگهداری کیک میوه ای در یخچال

برای اینکه بتوانید کیک میوه ای را در یخچال نگهداری کنید در حالیکه تازگی خود را حفظ کند، داخل جعبه آن چند تکه سیب قرار دهید.

نگهداری کیک خامه ای در یخچال

نگهداری کیک خامه ای در یخچال

نگهداری کیک خامه ای در داخل یخچال فضای زیادی را می‌گیرد. چون باید به همراه جعبه اش آن را داخل پلاستیک گذاشته، درب آن را محکم ببندید و در نهایت یخچال بگذارید تا تازه بماند. البته این برای کیک کامل است. کیک‌های خامه ای تزئین شده بعد از برش به سرعت خشک می‌شوند. پس باید ابتدا داخل سلفون گذاشته و سپس آن را در یخچال قرار دهید.

نگهداری شیرینی نارگیلی در یخچال

از پرطرفدار ترین شیرینی‌های خشک می‌توان به شیرینی نارگیلی اشاره کرد. از آن جاییکه پودر نارگیل و تخم مرغ از ترکیبات اصلی این شیرینی هستند، نحوه نگهداری آن بسیار اهمیت دارد. برای اینکه تازگی خود را حفظ کنند باید در ظرفی دربسته و داخل یخچال نگهداری شود.

بیشتر بخوانید» به منظور دریافت بروزترین لیست قیمت انواع سردخانه و کسب اطلاعات بیشتر در این باره روی لینک داده شده کلیک کنید.

نگهداری شیرینی مربایی در یخچال

شیرینی‌های مربایی هم جزئی از شیرینی‌های خشک محسوب می‌شوند. این مدل از شیرینی را هم  می‌توان در دمای اتاق و در داخل ظرفی دربسته نگهداری کرد. اما در صورتی که می‌خواهید آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید، برای اینکه از خشک شدنشان جلوگیری کنید، بهتر است در نایلونی دربسته که هواگیری شده، باشد.

و سخن پایانی…

فاکتورهای مؤثر در نگهداری شیرینی در یخچال را یک‌به‌یک بررسی کردیم. بازهم توجه به این نکته ضروری است که هم برای پخت شیرینی‌های خشک و هم تر از روغن و تخم مرغ زیادی استفاده می شود. بنابراین کپک زدن و گندیدگی را فقط نشان از فاسد شدن شیرینی ندانید. چراکه گاهی این مواد داخل شیرینی اکسید شده و سبب مسمومیت دستگاه گوارشتان می شود. در حالی که هیچ تغییر ظاهری را مشاهده نمی‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست