شماره تماس

051-38762118-19

آیس بانک سالن قارچ چیست؟ کاربردها و مزیت های آن

آیس-بانک-سالن-قارچ

همانطور که می‌دانید سیستم آیس بانک سالن قارچ یک نوع منبع یخ می‌باشد که کار اصلی آن گردآوری، تجمع یخ و تولید یخ می‌باشد، این سیستم سرمایشی که یکی از انواع آیس بانک صنعتی است از قابلیت یخ سازی و جمع آوری آن در زمانی که نیازی به سرمایش نیست برخوردار است، از این رو این سیستم قدرتمند نیازهای مصرف کنندگان متعدد را به نحو احسنت رفع نموده و راندمان بی نظیری از خود بر جای می‌گذارد.

گروه صنایع برادران حقیقی، با تولید انواع سردخانه و تونل انجماد با بیش از 30 سال تجربه در خدمت شما عزیزان است. در این مقاله با ایس بانک سالن قارچ و هواساز سالن قارچ اشنا می شویم با ما همراه باشید. جهت خرید و استعلام قیمت همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

مزیت‌های آیس بانک سالن قارچ

تاثیر-سردخانه-صنایع برودتی برادران حقیقی

یکی از مزیت‌های اصلی آیس بانک سالن قارچ، تامین و جمع آوری بار سرمایشی در بازه زمانی کوتاهی است، در حالی که سیستم‌های برودتی معمولی جهت تامین این میزان سرمایش می‌بایست به سیستم‌های سرمایشی بزرگتری وصل بشوند. برای مفهوم واضح‌تر موضوع بهتر است مثالی از کارخانه تولید شیر آورده شود، در واقع در کارخانه‌ها نیاز به پاستوریزه کردن و یا تحویل شیر در بازه زمانی خاصی احساس می‌گردد.

سیستم آیس بانک سالن قارچ، فرآیند نگه داری و ذخیره سازی سرما را در غیر زمان مصرف بار سرمایی اجرا می‌کند و این عمل با بکارگیری کمپرسور انجام می شود. از اجزای اصلی آیس بانک سالن قارچ می‌توان به کندانسور، کمپرسور، کویل یخ اشاره کرد، این قطعات از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و از دسته قطعات درجه یک داخلی محسوب می‌شوند.

ماهیت دستگاه آیس بانک سالن قارچ

این دستگاه به کمترین میزان هزینه جهت سرمایه گذاری اولیه نیاز دارد، همچنین هزینه تعمیر و نگه داری آن بسیار ناچیز است و این به دلیل داشتن قطعات چرخنده و متحرک است، در نتیجه میزان فرسودگی و استهلاک در آن بسیار کم است و نیز برق مصرفی آن در سطح پایینی قرار دارد، از این رو باید گفت از لحاظ اقتصادی به نفع مصرف کننده است.

ویژگی های آیس بانک سالن قارچ

ویژگی-های-آیس-بانک-سالن-قارچ

  • جنس بدنه و روکش آیس بانک سالن قارچ از استیل نگیر می‌باشد و جنس وان داخلی آن از ورق گالوانیزه به تولید رسیده است، همچنین جهت حفاظت بیشتر از عایق بندی PVC بهره گرفته شده است.
  • براساس ورودی و خروجی آیس بانک سالن قارچ می‌توان تجهیزات کوچکی مثل قطر لوله‌ها، پلیت کولرها و پمپ‌ها را انتخاب کرد.
  • این دستگاه جهت بهره‌گیری از اختلاف دمای بسیار کمی برخوردار است؛ این عوامل نیز در صرفه اقتصادی مصرف کننده تاثیرات مثبتی داشته است.
  • آیس بانک سالن قارچ سازگاری بالایی با محیط زیست دارد چرا که بیشتر انرژی برق در شب هنگام مصرف می‌گردد، در نتیجه میزان ایجاد آلایندگی در شب در مقایسه با روز حدوداً 30 درصد کمتر است.
  • تولید سرمایش در این دستگاه از قابلیت موکول کردن به زمان شب نیز برخوردار است، با انجام این عمل کندانسور آیس بانک سالن قارچ بهتر عمل خواهد کرد و از میزان مصرف برق بطور چشمگیری کاسته خواهد شد.

کارکرد آیس بانک سالن قارچ

پس از عملیات تقطیر عملیات شروع کار کمپرسور، انباشتگی گاز در کندانسور و همچنین به جریان درآمدن گاز آغاز می‌گردد. همچنین فرآیند تبدیل گاز به مایع با افزایش سطح دمای تقطیر و فشار در کندانسور صورت می‌گیرد و از فیلتر عبور می‌کند. و بدون گرفتن حرارت از فشار و شکست مولکول‌ها شدیداً کاسته می‌شود و به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

سپس گاز ناخواسته از محیط اطراف گرما می‌گیرد تا تغییر حالت خود را پس گیرد، در این صورت عمل سرمایشی و تولید یخ آغاز می شود.

نکات مهم در مورد آیس بانک سالن قارچ

سردخانه-متحرک-صنایع برودتی حقیقی
  • با استفاده از کمپرسورو کندانسور کوچک، قطر شیرآلات و لوله‌ها کاهش می یابد همچنین از تجهیزات الکترونیکی، سیم کشی و تابلو برق کوچکی بهره‌گیری می‌ شود.
  • بهره‌گیری از کندانسور و کمپرسور کوچک و نیز سایر قطعات کاربردی که اندازه‌های کوچکی دارند باعث کم شدن میزان مصرف انرژی الکتریکی شده است.
  • همانطور که بیان شد آیس بانک سالن قارچ در طی 24 ساعت شبانه روز از قابلیت ذخیره سازی و تولید سرمایش برخوردار است، پس انرژی الکتریسیته زیادی مصرف می کند، چون بیشتر برودت لازمه در زمان شب فراهم می‌ شود در نتیجه از میزان مصرف برق بطور چشمگیری کم می‌شود.
  • کمتر بودن دمای شب در مقایسه با روز از دیگر ویژگی‌های بارز آیس بانک سالن قارچ هیمورا است. بیشتر سرمایش تولیدی در زمان شب تامین می‌گردد و اینگونه راندمان کندانسور و کمپرسور بطور چشمگیری افزایش می‌یابد و در برابر این برودت تولیدی مصرف برق کم می‌شود.
  • در بررسی فنی آیس بانک ها متوجه شدیم که از لحاظ فنی می توانیم از چیلرها و سیستم های برودتی با ظرفیت کمتری در مقایسه با شرایط معمول استفاده کرد. یخ به عنوان ذخیره انرژی گرمایی باعث می شود که بخشی از بار برودتی توسط آن تامین بشود و در نتیجه ظرفیت چیلر کمتر می شود. چیلر با ظرفیت کمتر علاوه بر این که می تواند قیمت کمتری داشته باشد، انرژی کمتری نیز مصرف میکند که هم برای کارفرما و هم برای بهره بردار سودمند خواهد بود.
  • اگر آیس بانک جوری طراحی بشود که در ساعات پیک مصرف برق، فقط جذب بخشی از بار برودتی را بر عهده داشته باشد و مابقی به وسیلۀ چیلر جذب شود، این آیس بانک را سیستم ذخیره سازی جزئی یخ می نامند. در واقع آیس بانک با سیستم ذخیره سازی جزئی یخ، نوعی تقویت کننده و حامی برای چیلر مرکزی ساختمان محسوب می شود.
  • اما اگر ایس بانک جوری طراحی بشود که در زمان اوج مصرف برق، تمام بار برودتی ساختمان به وسیله یخ تولید شده جذب شود، این آیس بانک را سیستم ذخیره سازی کامل یخ می نامند. تمام بار برودتی در زمان پیک مصرف فقط با ذوب شدن یخی که در ساعات 12 شب الی 6 صبح تولید شده است، جذب خواهد شد.

خرید آیس بانک سالن قارچ

گروه صنایع برادران حقیقی، با تولید انواع آیس بانک صنعتی همچنین ایس بانک سالن قارچ همراه شما عزیزان است. جهت استعلام قیمت همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

شماره تماس برای خرید آیس بانک صنعتی و آیس بانک سالن قارچ؟

جهت خرید آیس بانک سالن قارچ و استعلام قیمت با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.
شماره تماس:09159171605

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست