شماره تماس

051-38762118-19

ساندویچ پانل سردخانه

ساندویچ-پانل

شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی سال هاست که زمینه ساخت سردخانه و تونل انجماد همچنین ساندویچ پنل فعالیت داشته و ساختمان های پیش ساخته، ویلاهای پیش ساخته و انواع ساختمان های صنعتی و وسوله را با استفاده از ساندویچ پانل های سقفی و ساندویچ پانل های دیواری خود و باکفیت عالی و در کوتاهترین زمان ممکن ساخته است.

از جمله برتری های ساندویچ پانل (ساندوچ پنل) نسبت به مصالح سنتی عایق، مقاوم، ضد زلزله بودن و ظاهر شکیل آن است. در این مقاله با انواع ساندویچ پانل و پنل دیواری و سقفی اشنا می شویم با ما همراه باشید. جهت خرید و استعلام قیمت همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

ساندویچ پانل فلزی چیست؟

ساندویچ پانل ها از دو لایه فلزی (معمولاً فولادی یا آلومینیومی) ساخته می شوند که یک قطعه عایق ضخیم در بین آنها قرار دارد. از نظر تجاری، آنها معمولاً در ساختمان ها در سراسر صنایع غذایی و دارویی و همچنین در انبارهای سردخانه استفاده می شوند.

 

ساندویچ پانل چیست؟

پنل ساندویچی یا ساندویچ پنل به انگلیسی (Sandwich panel) به دیواره و یا سقفی گفته می شود که از ترکیبات سبکی تشکیل می شوند و از هر 2 طرف به دو لایه ورق محدود شده اند و بین آنها یک لایه عایق قرار می گیرد

مثل ساندویچ همبرگر که نان در آن همبرگر را از دو طرف پوشانده‌است؛ این عایق نرم و انعطاف‌پذیر است. ساندویچ پانل‌ها معمولاً از موادی مانند پلی اورتان، XPS، پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ تشکیل شده اند.

ساندویچ پانل عایق چیست؟

ساندویچ پانل عایق، محصولی متشکل از یک هسته عایق است که در بین دو پوسته کامپوزیت فلزی یا پلیمری قرار گرفته است. هسته ها را می توان از انواع مختلفی از مواد عایق مانند؛ پلی اورتان سفت و سخت (PUR)، پلی ایزوسیانورات (PIR)، پلی استایرن منبسط شده (EPS) و پشم معدنی ساخت.

انواع ساندویچ پانل – پانل ساندویچی

این ساندویچ پنل ها در انواع پلی یورتان، ساندویچ پنل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پنل سردخانه ای تولید می گردد. با توجه به تنوع پانل ها در نوع استفاده از ورق باید توجه داشت که ورق تاثیر بسیاری در کیفیت و دوام و عمر آن دارد

ساندویچ پانل سقفی – سقف ساندویچ پانل چیست

ساندویچ-پانل-سقفی

پانل سقفی، دارای مقاومت در برابر رشد گیاهان و قارچ ها همچنین دارای ضریب هدایت حرارتی پایین می‌باشد. عرض پانل سقفی 08.1 متر است. از ضخامت 2 الی 15 سانتی‌متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت (دانسیته 2±40)، اکس پی اس سخت (دانسیته 2± 40)، پلی استایرن (دانسیته 2±20) یا پشم سنگ (دانسیته 2±120) تولید می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ-پانل-دیواری

پانل دیواری نوعی از مصالح ساختمانی است، و از دو لایه ورق که بین آن‌ها از فوم‌های پلی یورتان، XPS ، پلی استایرن یا پشم سنگ ساخته می شود و از انها جهت پوشش دیوار بکار استفاده می شود. ساندویچ پانل دیواری به عنوان پوشش دیواره‌های فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ها و ساختمان‌های پیش ساخته به کار می‌رود. این پانل دارای عرض مفید (14.1) متر و گستره ضخامت از( 2 تا 20 )سانتی‌متر است.

ساندویچ پانل سردخانه ‌ای

ساندویچ پانل سردخانه ‌ای ترکیب هسته پلی یورتان یا فوم XPS بین دو لایه ورق فلزی است، در کوره‌ها نیز از پشم سنگ استفاده می‌ کنند. پانل ‌های سردخانه ‌ای از ضخامت 8 الی 20 سانتی‌متر بنا به کاربری آن تولید می شود و مواد مورد استفاده در آن ماده‌ای است کاملاً سخت و شکننده، به همین دلیل به تنهایی قابل استفاده نیست. اما با ساندویچ کردن این ماده‌ها بین دو لایه ورق فلزی با مقاومت کششی زیاد به خواص مکانیکی مورد نظر دست پیدا می شود.

مشخصات ساندویچ پانل سردخانه ای

  • √ دارای فوم عایقی پلی اورتان در سایز و طول مختلف
  • √ عایق پلی یورتان دانسیته ی 40 کیلو گرم بر متر مکعب
  • √ پوشش ورق های رنگی، آلوزینک و گالوانیزه با طول عمر زیاد
  • √ نصب آسان و بسیار سریع همراه توانایی سرهم بندی و از هم باز کردن مجدد
  • ساندویچ پانل سردخانه ای sandwich panel for cold storage برای حفظ دمای سردخانه به کار می رود.
  • √ بهداشت که از ویژگی های خاص ساندویچ پنل ها می باشد و مقاومت در مقابل رطوبت و پوسیدگی

دلایل استفاده از پنل ساندویچی چیست؟

دلایل-استفاده-از-پنل-ساندویچی-چیست؟

  • عایق بودن

ساندویچ پانل ها به دلیل فوم فشرده که در وسط 2 ورق قرار دارد ساختار کلی آن ها عایق صدا ،رطوبت و حرارت است، همچنین در مدل های خاص ضد آتش و آکوستیک هستند.

  • وزن سبک

لایه درونی پنل ساندویچ از فوم های فشرده شده تشکیل شده است، همین مورد باعث کاهش وزن آن ها و در کل باعث کاهش وزن سازه می شود. یک دیوار یا سقف ساخته شده با ساندویچ پانل نسبت به سازه هایی که در آن از آجر و سیمان استفاده می شود تا 30 برابر سبک تر است و همین موضوع میتواند میزان مقاومت سازه را در برابر رانش و زمین لرزه بیشتر بکند و هزینه ی زیر سازی را به مراتب کاهش بدهد.

  • هزینه ی تامین و نگهداری پایین

از ویژگی های پنل ساندویچی، هزینه های تامین و نگه داری کم آن ها است. که باعث عدم پوسیدگی و خوردگی در برابر رطوبت و عوامل خورنده محیطی می شود. ساندویچ پانل ها در مقایسه با پارتیشن ها و دیوارهای دیگر از طول عمر بیشتری در محیط برخوردار هستند.

  • مقاومت بالا

ساندویچ پنل ها در برابر فشار و ضربه وارده مقاومت بالایی دارند، و از کیفیت بیشتری نسبت به دیگر مصالح ساختمانی برخورداراند. به همین دلیل از پنل های ساندویچی در ساخت کانکس ها و دیوار و سقف ساختمان های پیش ساخته استفاده می شود .

  • سهولت و سرعت نصب ساندویچ پنل

ساندویچ پانل در محل پروژه ساخته نمی شود و به صورت پیش ساخته به محل پروژه انتقال داده شده و محل اتصال آن ها از پیش طراحی شده است.

  • مقاومت در برابر هوای گرم و سرد
  • استحکام و دوام
  • مقرون به صرفه بودن
  • مقاومت شیمیایی و بیولوژیکی

نصب ساندویچ پنل

نصب-ساندویچ-پانل

 

برای سازه‌های ساخته شده با ساندویچ پنل مسائلی مثل: عایق حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر رطوبت، ضد احتراق و حفظ زیبایی از اهمیت بالایی برخورداراست، نکات زیر در نصب پانل مهم است:

  • توجه به فاصله بین ستون‌ها، عرض، ارتفاع پانل‌ها، محل قرارگیری پانل‌ها و میزان وزش باد در منطقه
  • استفاده از پیچ‌های واشر دار که مخصوص نصب ساندویچ پنل‌ دیواری و ساندویچ پنل‌ سقفی است
  • به‌کارگیری فلاشینگ‌ها و آبروها برای نصب ساندویچ پنل‌های سقفی در جایگاه مناسب.
  • دقت به قرارگیری نری و مادگی ساندویچ پنل دیواری برای آب‌بندی کردن پروژه
  • استفاده از چسب سیلیکون برای درزبندی و آب‌بندی مناسب ساندویچ پانل‌ ها
  • تکیه گاه مناسب برای سفت کردن پیچ‌ها مهم است

کاربرد ساندویچ پانل فوری

استفاده از ساندویچ پانل در مکان های زیر رایج است:

    1. سردخانه‌ها و صنایع برودتی
    2. نمازخانه و محیط آموزشی
    3. تعمیرگاه سیار
    4. پست نگهبانی
    5. ویلاهای یک و دو طبقه
    6. دفاتر کارگاهی و مدارس
    7. درمانگاه صحرایی
    8. سرویس بهداشتی و باشگاه
    9. واحدهای امدادی در زمان‌های بحرانی مانند زلزله
    10. ساخت انواع سوله
    11. دیوار و سقف سالن‌های تولید
    12. ساختمان‌های اداری و هتل‌ها
    13. کانکس، کانتینرها
    14. مخازن چند جداره
    15. پوشش سوله انبارها

کاربرد دیگر آنها در دیوار و سقف ساختمان‌های صنعتی، دیوار و سقف کاذب و دیوار تقسیم داخلی و اتاق‌های اداری در کارخانه‌ها می ‌باشد.

رنگ ساندویچ پنل

ساندویچ پنل در ۱۲ طیف رنگی مختلف ازجمله سفید، آبی، قرمز، نقره‌ای، طوسی، کرم، سبز، یشمی، زرد، بنفش نولید می‌شود.

ضخامت ساندویچ پنل سردخانه

ضخامت-ساندویچ-پنل

پانل‌ها در ضخامت 2 الی 25 سانتی‌متر و بر حسب سفارش تولید می شوند. ساندویچ پنل‌ها از 5 لایه تشکیل می‌شود، 2 لایه محافظ درونی و بیرونی بوده و دو لایه چسب مخصوص که جهت اتصال لایه‌های محافظ بیرونی و عایل میانی بکار برده می‌شود.

روش‌های کاهش هزینه ساندویچ پنل

برای پایین آوردن قیمت ساندویچ پانل روش‌های متعددی وجود دارد:

  1. به جای استفاده ورق فلزی درهر دو طرف پانل، تنها در یک طرف ورق فلزی به کار رود.
  2. پایین آوردن ضخامت ورق فلزی از0.5 میلی‌متر به 0.4 میلی متر
  3. کاهش گام‌های به کار رفته در پانل

تفاوت بین عایق EPS و PIR چیست؟

پلی استایرن منبسط شده (EPS) کاملاً تحت تأثیر کمبود عایق PIR قرار نگرفته است، زیرا ساخت EPS به مواد اولیه متفاوتی نیاز دارد. تفاوت هزینه بین EPS و PIR می تواند تا 20 درصد باشد، به این معنی که هنگام تغییر به EPS باید صرفه جویی قابل توجهی را مشاهده کنید.

خرید ساندویچ پانل – خرید ساندویچ پنل

شرکت سردخانه برادران حقیقی، در ساخت ساندویچ پانل سقفی و پانل دیواری با مراجع قانونی ذیربط همکاری داشته و همچنان انجام وظیفه می کند.

شماره تماس برای خرید ساندویچ پانل و قیمت؟

جهت خرید پنل ساندویچی و استعلام ساندویچ پانل قیمت با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.
شماره تماس:09159171605

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست