شماره تماس

051-38762118-19

بهترین روش نگهداری فلفل دلمه ای (3 روش)

روش-های-نگهداری-فلفل-دلمه-ای

رشد و نگهداری فلفل دلمه ای بسیار سرگرم کننده است زیرا انواع مختلف و بسیار خوشمزه ای برای انتخاب وجود دارد. فلفل دلمه ای ها در رنگ ها، اشکال مختلف و درجه های شیرین تا تند وجود دارند.

فلفل دلمه ای یک میوه است نه یک سبزی؛ در گیاه شناسی، گیاهی که درابتدا گل می‌دهد، مانند فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، خیار یا هندوانه، میوه است. وهر چیزی که بخشی از گیاه باشد، مثل هویج که دارای ریشه است جز سبزیجات به شمار می رود. شرایط نگهداری فلفل دلمه ای اگر به روش درست باشد، باعث می شود که بیشتر از آن لذت ببرید؛ فلفل دلمه ای طعم خوشایندی دارد که به خوبی در سالاد، سوپ، خورشت یا همراه با گوشت استفاده می شود یا روی آتش کباب می‌شود و یا آن را با گوشت، سبزیجات و پنیر سرو می کنند.

این فلفل ها به رنگ‌های سبز و قرمز، نارنجی و ارغوانی یا سفید در اندازه های مختلفی وجود دارد، اگر عاشق آشپزی و دوستدار فلفل دلمه ای هستید، با ما همراه باشید تا روش نگهداری فلفل دلمه‌ای در فریزر و یخچال را برای مدت طولانی بدانید. برای صاحبان توزیع کننده، برای نگه داری فلفل دلمه ای نیاز به تونل انجماد و ساخت سردخانه میوه است. برای مشاوره خرید سردخانه با همکاران ما در تماس باشید.

طرز نگهداری فلفل دلمه ای 

نحوه-نگهداری-فلفل-دلمه-ای

اگر از خراب شدن فلفل دلمه‌ای ها خسته شده‌اید، ما 3 روش ساده برای نگهداری فلفل دلمه ای و نحوه نگهداری فلفل دلمه ای پیشنهاد می کنیم. آن‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام روش مناسب است.

طریقه نگهداری فلفل دلمه ای در فریزر – نحوه فریز کردن فلفل دلمه ای

ساده ترین راه برای نگهداری فلفل دلمه ای (store bell pepper) فریز کردن آنهاست. فلفل دلمه ای یکی از معدود سبزیجاتی است که بدون نیاز به سفید شدن می توان آن را منجمد کرد. به طرز شگفت انگیزی، فلفل های یخ زده هنگام ذوب شدن نیز تبدیل به پودر نمی شوند. آنها کمی تردی خود را از دست می دهند، اما طعم فلفل های تازه را حفظ می کنند.

فلفل دلمه ای منبع غنی از ویتامین آ، ث ، ب ۶ و فیبر رژیمی است که به عنوان بخشی ضروری از رژیم غذایی سالم به شمار می روند. می توانید فلفل های خام را که برای فجیتاها و سیب زمینی سرخ کرده بریده شده است، فریز کنید، ابتدا آنها را تفت دهید، پوست آنها را جدا کرده، دانه ها را جدا کرده و فلفل های تند چیلی را فریز کرده و حتی منجمد کنید. هنگام کار با فلفل تند دستکش بپوشید.

نحوه-فریز-کردن-فلفل-دلمه-ای

اگر می‌خواهید نگهداری فلفل دلمه ای طولانی مدت شود، تا در طول ماه‌های سخت زمستان کمی استفاده کنید، می‌توانید این کار را با در فریزر گذاشتن تکه های فلفل دلمه ای، انجام بدهید.برای انجام این کار تکه‌های فلفل دلمه ای را روی سینی پخش کنید. سینی را یک ساعت یا حتی بیشتر در فریزر بگذارید تا این که تکه‌ها به طور کامل منجمد بشوند.

 سپس تکه‌های یخ زده را در داخل کیسه وکیوم بزارید و آن‌ها را فریز کنید. کیسه‌های مهروموم شده را در فریزر نگه دارید. می‌توانید چند برش را در زمان نیاز، با آماده کردن دسته‌های جداگانه بردارید. فلفل‌ها با این روش 10 الی 12 ماه می‌مانند، اگرچه توصیه می‌شود سبزیجات منجمد در عرض 8 ماه مصرف بشوند.

نگهداری فلفل دلمه ای در یخچال

آیا از خرید فلفل دلمه ای برای مهمانی ها به مقدار زیاد مطمئن نیستید و می‌ترسید قبل از استفاده خراب شوند؟ نترسید و این روش پیشنهادی ما را برای نگهداری فلفل دلمه ای امتحان کنید.

  • نگهداری کامل فلفل دلمه ای

نگهداری-کامل-فلفل-دلمه-ای

فلفل دلمه ای را به صورت کامل در یک کیسه پلاستیکی وکیوم گذاشته و داخل یخچال بگذارید. می‌توانید کیسه را باز کنید و یک فلفل دلمه ای کامل را هنگام نیاز بردارید و بقیه آن را در یخچال نگه دارید. فلفل دلمه ای ها وقتی با این روش نگهداری شوند، 1 الی 2 هفته سالم می‌مانند.

نکته : فلفل دلمه ای سبز، بیشتر از فلفل قرمز یا زرد می ماند.

  • نگهداری فلفل دلمه ای به صورت خرد شده

نگهداری-فلفل-دلمه-ای-به-صورت-خرد-شده

اگر در طول هفته مشغول هستید و می خواهید سبزیجات را از قبل خرد کنید شما می‌توانید فلفل دلمه ای را به صورت خرد شده در یخچال به مدت کوتاهی تازه نگه دارید یا برای مدتی طولانی‌تر فریز کنید. در این روش فلفل ها تا 1 هفته تازه می مانند.

به این صورت که ابتدا فلفل دلمه ای را بشویید و تخم‌های آن را بیرون آورید، سپس آنها را تکه تکه کنید، فلفل را به طور کامل بشویید؛ تا آلودگی ها از بین بروند. با دقت فلفل دلمه ای ها را دو نیم کرده. دانه‌ها بیرون آورید. فلفل‌ها را به صورت تکه‌های ضخیم ببرید. سپس برای نگهداری فلفل دلمه ای تکه‌های فلفل در یک دستمال کاغذی بپیچید.

دستمال را درون یک ظرف محفوظ ازهوا قرار بدهید. مقداری آب سرد در ظرف بریزید. درپوش ظرف را بگذارید و ظرف را درطبقه سبزیجات یخچال قرار دهید. تکه‌های فلفل دلمه ای نیز تا 1 هفته با استفاده از این روش ترد باقی خواهند ماند. اگر می‌خواهید آن‌ها را بیشتر نگه دارید، پس از یک هفته آب آن را عوض کنید.

پختن فلفل دلمه‌ ای 

راهی دیگر برای نگهداری فلفل دلمه ای این است که فلفل دلمه ای پخته شده را فریز کنید. فلفل دلمه ای را تا نیمه راه درست کنید تا آن‌ها طعم خود را بدون اینکه بیش از حد خیس شوند حفظ کنند. به سادگی، تکه‌های فلفل را در کمی روغن زیتون سرخ کنید.  زمانی که نیمی از آن‌ها پخت، آن‌ها را از روی گاز بردارید.

تکه‌های فلفل پخته را روی بشقاب پهن کنید. آن را یک ساعت در فریزر بگذارید تا فریز شود. تکه‌های یخ زده را در کیسه بگذارید. از یک نی برای بیرون کشیدن تمام هوا استفاده کنید و کیسه را ببندید، در نتیجه به طور موثر کیسه را مهر و موم کنید و کیسه را در فریزر نگهداری کنید. زمانی که آماده استفاده از آن‌ها هستید، می‌توانید آن‌ها را از فریزر بیرون آورید و آن‌ها را 3 تا 4 روز دیگر در یخچال نگه داری کنید. توصیه می‌کنیم چندین بسته کوچک را منجمد کنید و هر بار که نیاز دارید یک کیسه را بردارید. تکه‌های فلفل را می‌توان در فریزر 4 تا 6 ماه نگه داشت.

دمای نگهداری فلفل دلمه ای

دمای نگهداری فلفل دلمه ای به طور معمول باید بین 7 الی 10 درجه سلسیوس، با رطوبت نسبی 95 تا 98 درصد و میزان تنفس کم باشد تا فلفل ها خراب نشوند و مدت زمان بیشتری بمانند.

نکات تکمیلی در مورد روش نگهداری فلفل دلمه‌ ای

نکات-نگهداری-فلفل-دلمه-ای

  • در حالی که این روش‌ها برای نگهداری فلفل دلمه ای کمک خواهند کرد، باید مراقب باشید خراب نشود. وقتی فلفل دلمه ای خراب می‌شود، نرم و بی رنگ می‌شوند، آن ها را بیرون بریزید تا یخچال و مواد غذایی دیگر شما بدبو نشوند.
  • اگر می‌خواهید با یک روش نگهداری ساده، فلفل دلمه ای خرد شده را 2 تا 3 روز داشته باشید، می‌توانید آن ها را سالم در یخچال نگه دارید فقط آن‌ها را در ظرف قرار دهید. علاوه بر خاصیت، فلفل نیز می‌تواند برای تزیین غذا مورد استفاده قرار گیرد.
  • خشک کردن فلفل دلمه ای نیز یک راه عالی برای حفظ فلفل است. کم آب شدن، طعم و حرارت فلفل دلمه ای را متمرکز می کند. می توانید فلفل خشک شده را به سوپ یا خورش اضافه کنید و در صورت پخت، دوباره آب را به خود بگیرد. فلفل های خشک شده را نیز می توان به صورت تکه های فلفل خرد کرد یا به صورت پودر فلفل درآورد.

 

نتیجه گیری: در انتها امیدوارم این مقاله نگهداری از فلفل دلمه ای برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. لطفا در صورت تجربه متفاوت آن را برایمان در زیر کامنت نمایید و مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برای صاحبان توزیع کننده، پرورش و نگهداری فلفل دلمه ای در آب و هوای سردتر می تواند چالش برانگیز باشد. فصل کوتاه رشد آنها همراه با آب و هوای خنک و مرطوب می تواند منجر به کندی رشد گیاهان شود. اغلب اوقات آنها تا ماه اوت شروع به تولید محصول نمی کنند. درست زمانی که آنها در اوج رشد خود هستند، فصل به پایان می رسد.

اگر شما جزو توزیع‌کنندگان فلفل دلمه ای هستید و می‌‍ خواهید در فصول مختلف برای نگهداری فلفل دلمه ای به فروش و سود زیاد برسید، نیاز به سردخانه میوه و دستگاه تونل انجماد دارید در این خصوص با همکاران ما در صنایع برودتی برادران حقیقی تماس بگیرید. همکاران ما به صورت رایگان مشاوره جهت خرید بهترین نوع مدل سردخانه یا تونل انجماد را می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست