شماره تماس

051-38762118-19

نکات مهم درباره ساخت سردخانه خرم آباد

سردخانه خرم آباد

سردخانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای احداث سردخانه خرم آباد باید به چه عواملی توجه کرد؟ همان‌طور که می‌دانید اگر محیط نگهداری مواد غذایی به گونه‌ای باشد که شرایط نامناسبی از نظر دما و رطوبت در آن وجود داشته باشد، مواد غذایی به سرعت فاسد می‌شوند و دیگر قابل استفاده نیستند به همین دلیل سال‌هاست که با احداث سردخانه سعی می‌کنند شرایط مناسبی را برای نگهداری مواد غذایی مختلف از جمله لبنیات و فرآورده‌های گوشتی فراهم کنند.

ما در این مقاله از صنایع برادران حقیقی، به بررسی پتانسیل‌ها و وضعیت صنعت سردخانه و سردخانه خرم آباد می‌پردازیم. جهت خرید و استعلام قیمت سردخانه خرم آباد همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی سردخانه خرم آباد

تجهیزاتی که برای راه‌اندازی انواع سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولاً یکسان است؛ البته ممکن است در برخی از سردخانه‌ها به دلیل ابعاد بزرگ یا نگهداری نوع خاصی از محصولات از تجهیزات متفاوتی استفاده شود. با این حال تعدادی از تجهیزاتی که در تمام سردخانه‌ها باید وجود داشته باشند؛ عبارت‌اند از:

  • کندانسور: بر اثر فعالیت کمپرسور دمای داخل سردخانه مقداری افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل به وسیله‌ای نیاز دارید که بتواند هوای داخل سردخانه را به بیرون انتقال دهد. کندانسور وسیله‌ای است که دمای محیط داخل سردخانه را به کمک خارج کردن هوای گرم کاهش می‌دهد.
  • عایق: ساختمانی که برای احداث سردخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به خوبی عایق‌بندی شود تا هوای بیرون به داخل سردخانه وارد نشود. انواع مختلفی از تجهیزات عایق‌بندی در بازار وجود دارد؛ اما در حال حاضر بیشتر از ساندویچ پانل برای عایق‌کاری سردخانه‌ها استفاده می‌شود.
  • اواپراتور: برای کاهش دمای محیط سردخانه به اواپراتور نیاز دارید. این وسیله یک مبدل حرارتی برای جابه‌جا کردن هوای داخل سردخانه است.
  • کمپرسور: این وسیله نقش بسیار مهمی در سیستم سرمایشی سردخانه‌ها ایفا می‌کند بنابراین خرید کمپرسور استاندارد برای راه‌اندازی سردخانه بسیار ضروری است. انواع زیادی کمپرسور با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه ابعاد و ظرفیت سردخانه خرم آباد یکی از آن‌ها را خریداری کنید.
  • تابلو برق: وظیفه تابلو برق، تأمین و کنترل بر00ق مورد نیاز برای بخش‌های مختلف سردخانه است. این وسیله ضروری را باید با توجه به نوع طراحی سردخانه و ظرفیت آن خریداری کنید.

هزینه ساخت سردخانه خرم آباد چقدر است؟

سردخانه‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها برای نگهداری دارو و برخی دیگر برای نگهداری مواد غذایی مناسب هستند. سردخانه‌های نگهداری مواد غذایی نیز خود به دو دسته سردخانه‌های زیر صفر و سردخانه‌های بالای صفر دسته‌بندی می‌شوند.

به عنوان مثال برای نگهداری میوه‌ها و سبزیجات از سردخانه‌هایی که دمای هوا در آن‌ها بالای صفر است استفاده می‌شود و سردخانه‌هایی که دمای زیر صفر دارند، برای نگهداری گوشت و سایر محصولات پروتئینی مناسب‌اند؛ بنابراین شما باید با توجه به نوع محصولاتی که قرار است در سردخانه خرم آباد نگهداری شود، اقدامات لازم را برای ساخت آن انجام دهید.

همچنین با توجه به میزان زیاد محصولات تولید شده توسط کشاورزان، باغداران و کارخانه‌های شهرستان خرم آباد، احداث سردخانه در این شهر می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پر سود باشد. با این حال قبل از راه‌اندازی یک سردخانه مناسب و استاندارد باید سرمایه اولیه برای خرید زمین و مصالح مورد نیاز برای ساخت سردخانه، خرید تجهیزات مورد نیاز سرمایشی و کنترلی، هزینه برق و… را تأمین کنید.

سردخانه خرم آباد برای نگهداری چه محصولاتی مناسب است؟

 مواد غذایی مختلف، محصولات کشاورزی، دارو، گل و گیاه از جمله مواردی هستند که برای افزایش طول عمرشان می‌توان آن‌ها را در سردخانه‌ها نگهداری کرد. با این حال اکثر سردخانه‌های صنعتی برای نگهداری محصولات تولید شده در کارخانه‌ها مانند فرآورده‌های گوشتی، لبنیات، بستنی و … احداث شده‌اند.

شرایط سردخانه‌های مختلف باید به نحوی باشد که با شرایط استاندارد برای نگهداری هر محصول مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال نمی‌توان از یک سردخانه به طور هم‌زمان برای نگهداری بستنی و سبزیجات استفاده کرد زیرا هر کدام از این محصولات باید در دمای مخصوصی نگهداری شوند .

البته میزان دمای داخل سردخانه تنها معیار لازم برای نگهداری مواد غذایی نیست و باید به عوامل دیگری نیز توجه کرد. برخی از عوامل مؤثر در جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی و دارویی در سردخانه‌ها عبارت‌اند از:

دمای محیط سردخانه

برای نگهداری انواع مواد غذایی، دارو، گیاهان و … باید شرایط دمایی سردخانه را مطابق با جدول‌های استانداردی که برای این کار تهیه شده‌ است، تنظیم کرد تا محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌شوند طراوت و شادابی خود را از دست ندهند و مدت زمان طولانی‌تری بتوان از آن‌ها استفاده است.

البته بهتر است بدانید که نمی‌توان هر نوع محصولی را بیشتر از زمان استاندارد آن در سردخانه نگهداری کرد. به عنوان مثال حداکثر زمان مجاز برای نگهداری بیشتر میوه‌ها و سبزیجات کمتر از شش ماه است. همچنین امکان نگهداری میوه‌ها و سبزیجات گوناگون در کنار هم نیز امکان‌پذیر نیست زیرا شرایط نگهداری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

سردخانه خرم آباد

میزان رطوبت

تنظیم رطوبت محیط داخل سردخانه‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور میانگین رطوبت نسبی سردخانه‌ها نباید کمتر از 85 درصد باشد؛ البته میزان رطوبت هوای داخل سردخانه به عوامل مختلفی مانند نوع محصول، نحوه انبار کردن محصولات، شرایط تهویه سردخانه، طرز عایق‌بندی دیواره‌ها و… بستگی دارد.

اگر میزان رطوبت هوای سردخانه بیشتر از مقدار استاندارد باشد، محصولات موجود در سردخانه به سرعت فاسد می‌شوند و اگر میزان رطوبت کمتر از حد معمول باشد محصولات غذایی به خصوص میوه‌ها و سبزیجات تازگی و طروات خود را از دست داده و پلاسیده می‌شوند.

شرایط گردش هوا در سردخانه خرم آباد

گردش هوا نیز از دیگر عوامل مؤثر در افزایش طول عمر محصولات است. اگر فرآیند گردش هوا در سردخانه‌ها به شکل صحیحی انجام نگیرد، دما و رطوبت هوا در محیط سردخانه یکسان نخواهد بود و این مسئله باعث بروز خسارت به محصولاتی می‌شود که در سردخانه انبار شده‌اند.

همچنین جالب است بدانید که نحوه چیدمان بسته‌های مواد غذایی برای برقراری گردش هوا در سردخانه بسیار مهم است به همین دلیل بسته‌های مواد غذایی را طوری در سردخانه‌ها قرار می‌دهند که هوا به راحتی در اطراف آن‌ها گردش داشته باشد.

سردخانه خرم آباد

قیمت سردخانه خرم آباد

قیمت سردخانه خرم اباد بستگی به مواردی مانند نوع تجهیزات، ابعاد، کارایی آن و نوع برند و تجهیزات و ده ها مورد دیگر دارد. شرکت سردخانه برادران حقیقی، در ساخت سردخانه خرم آباد با مراجع قانونی ذیربط همکاری داشته و همچنان انجام وظیفه می کند. در این مطلب به معرفی تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی یک سردخانه استاندارد و برآورد هزینه‌هایی پرداختیم که برای احداث سردخانه نیاز است.

شماره تماس برای خرید سردخانه خرم آباد؟

جهت خرید سردخانه در خرم آباد و استعلام قیمت با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید. شماره تماس:09159171605

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست