شماره تماس

051-38762118-19

نحوه فریز کردن سبزی تازه

روش های زیادی برای فریز کردن سبزیجات وجود دارد، بعضی افراد سبزی ها را به صورت سرخ شده، بعضی به صورت تفت داده شده و گاها به صورت خام آنها را فریز می کنند.

بعضی افراد ترجیح می دهند سبزیجات را بعد از پاک کردن خشک کرده و در صورت نیاز از سبزی خشک استفاده کنند. هرکدام از این روش ها معایبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

سبزیجات تازه علاوه بر طعم و مزه بهتر، خواص درمانی زیادی دارند به عنوان مثال پونه کوهی تازه دارای آنتی اکسیدان و ضد التهاب است.

در روش خشک کردن، مقدار زیادی از ویتامین سی موجود در سبزی از بین می رود ولی در روش فریز کردن حجم املاح موجود در سبزی کاهش پیدا می کند.

سبزی را به صورت سرخ شده فریز نکنید، در صورتی که نیاز به تفت دادن سبزی دارید تنها با حرارت دادن ملایم به آن بدون استفاده از روغن آب سبزی را گرفته و سپس سبزی را در ظرفی بریزید تا خنک شود و سپس آن را فریز کنید.

برای فریز کردن ابتدا سبزی را به خوبی شسته و با چاقوی تیز آن را به اندازه دلخواه خرد کنید. در صورتی که چاقوی شما کند باشد سبزی له شده و مقداری از خواص آن از بین خواهد رفت. پس در انتخاب چاقو برای خرد کردن سبزی دقت کنید.

به تازگی قیچی های مخصوص خرد کردن سبزی با داشتن چند لبه تیز به بازار آمده که ابزار خوبی برای خرد کردن سبزیجات هستند، با کمک این قیچی ها هم می توانید سبزی ها را به راحتی برای مصرف خرد کنید.

قالب یخ پلاستیکی یا سیلیکونی یا فلزی را برای این منظور آماده کرده و یک یا دو قاشق غذاخوری از سبزی خرد شده را داخل هر قالب ریخته و روی آن یک قاشق آب بریزید. اگر سبزی شما به اندازه کافی آبدار است می توانید بدون اضافه کردن آب آن را فریز کنید، برای این منظور سبزی خرد شده را داخل قالب ریخته و با دست کمی فشار دهید تا سبزی به طور فشرده داخل قالب قرار گیرد.

شما می توانید به جای آب از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون استفاده کنید. یک روش دیگر برای فریز کردن سبزی استفاده از آب مرغ یا آب گوشت می باشد به این صورت که موقعی که مرغ یا گوشت یا قلم را پختید آب آن را جدا کرده و از صافی رد کنید و موقع فریز کردن سبزیجات از آب گوشت یا مرغ داخل قالب های یخ بریزید. اگر قصد استفاده از سبزی برای سوپ را دارید بهترست از آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید.

قالب یخ را داخل فریزر قرار دهید تا سبزی کاملا یخ ببندد سپس بعد از یخ زدن کامل، آن را از فریزر و قالب های یخ زده را از قالب اصلی خارج کرده و داخل ظرف مناسب یا بسته بندی فریزری قرار دهید. موقع استفاده به هر تعداد از این قطعه ها نیاز داشتید از فریزر خارج کرده و مابقی را مجددا داخل فریزر قرار دهید. سبزی را با این روش به مدت ۲ تا ۳ ماه می توانید داخل فریزر نگه داری کنید.
همه خانم ها از سبزی های فریز شده استفاده می کنند. اگر ترفندهای این کار را بدانید بسیار مفید خواهد بود چون مواد مغذی سبزی حفظ خواهد شد و مدت زمان بیشتری در فریزر قابلیت نگهداری خواهد داشت. فریز کردن سبزی‌هائی که در آشپزی کاربرد فراوان دارند یک روش خوب و ایده‌آل برای نگه‌داری آنها است.

رنگ و طعم آنها حفظ می‌شود فقط کمی بافت‌شان تغییر می‌کند ولی به اندازه‌ سبزی‌ها و گیاهان تازه غذا را خوش‌طعم می‌کنند.فریز کردن سبزی‌هائی که در آشپزی کاربرد فراوان دارند یک روش خوب و ایده‌آل برای نگه‌داری آنها است. رنگ و طعم آنها حفظ می‌شود فقط کمی بافت‌شان تغییر می‌کند

ولی به اندازه‌ سبزی‌ها و گیاهان تازه غذا را خوش‌طعم می‌کنند. برای این کار به ۳ دسته‌ ریحان احتیاج دارید که البته به جای ریحان می‌توانید از جعفری و یا هر سبزی دیگری که مایل هستید استفاده کنید و بعد از فریز کردن از آنها در انواع سوپ، سس، خوراک و… استفاده نمائید.

برگ‌ها را از ساقه جدا کنید. آنها را در کاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید، دستگاه را روشن کنید تا کاملاً خرد شوند. با یک قاشق و یا چاقو سبزی‌ها را از اطراف و لبه‌های کاسه به سمت وسط کاسه هدایت کنید تا به صورت یکنواخت خرد شوند.

سبزی‌های خردکرده را داخل قالب‌های کوچک یخ بریزید و روی هر کدام یک قاشق چایخوری آب بریزید تا هنگام استفاده راحت‌تر از قالب جدا شوند.

حالا قالب‌ها را در فریزر قرار دهید تا سبزی یخ ببندد. اکنون روی قالب‌ها را با کیسه‌ی فریزر بپوشانید و دوباره در فریزر قرار دهید.

منابع: نمناک

دکتر سلام

یکی از محصولات شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی،یخساز قالبی می باشد.

یخساز قالبی و موارد مصرف آن

یخساز قالبی صنایع برودتی برادران حقیقی دستگاهی است که برای تولید یخ قالبی کاربرد دارد .

کارخانه یخساز ثابت و متحرک یکی از متداولترین روش تولید یخ قالبی میباشد که از آن می توان برای کسب درآمد و عرضه یخ بصورت بسته بندی به بازار مصرف استفاده کرد .

یخساز قالبی برای تولید یخ قالبی بهداشتی برای مصارف مختلفی مانند تن ریزی و انواع کشتارگاه های سنتی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد .

دستگاه یخساز قالبی علاوه بر صنایع غذایی در صنایع زیر نیز مورد استفاده قرار می گیرد:

– صنایع بتن

– صید و ماهیگیری و صنایع وابسته به آن

– صنایع شیمیایی و دارویی

– ایستگاهها و بازارهای فروش ماهی

– کشتارگاه ها و صنایع بسته بندی و . . .

– تولید نان، شیرینی، . . .

– صنایع فرآورده های گوشتی (مرغ، سوسیس، کالباس و . . . )

– صنایع حمل و نقل و جابجایی مواد فاسد شدنی (گوشت، مرغ، ماهی، میوه، سبزیجات و . . . )


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست