شماره تماس

051-38762118-19

مشکلات رایج سردخانه ها

از زمانهای بسیار دور ، بشر همواره سعی در پیدا کردن روش هایی داشته که بتواند محصولات کشاورزی را برای مدتی نسبتاً طولانی نگهداری نماید. که از آنجمله می توان به خشک کردن، شور انداختن، ترش گرفتن، نمک زدن و دودی کردن اشاره نمود.

تاثیر-سردخانه-صنایع برودتی برادران حقیقی

اما یکی از روش هایی که برای نگهداری محصولاتی از قبیل میوه جات، گوشت، سیب زمینی، سیر، پیاز و … متداول بوده است. نگهداری این مواد غذایی در سرمایی بود که از به تعادل رسیدن دمای محیط خنک تر و این مواد غذایی حاصل می شد.

سردخانه ها چه با ساندویچ پانل ساخته شده باشند و چه با متریال های دیگر به واسطه تجهیزات مخصوص خود جهت ذخیره سازی انبوهی از محصولات که نیاز به دمای پایین برای نگهداری دارند، استفاده می شوند.

مشکلات رایج سردخانه ها

استفاده از سردخانه ها در صنایع مختلف برای اهداف متفاوت کاربرد داشته و به طور مثال کاربرد آنها در صنعت داروسازی، کشاورزی، بیمارستان ها و هتل ها ، صنایع دریایی و بسیاری موارد دیگر مشهود است.

سردخانه های مدولار توسط شرکت های سازنده سازه های پیش ساخته آماده شده و مخاطبان این محصولات آنها را از این شرکت ها تهیه می کنند.

در ادامه این مطلب با برخی از رایج ترین مشکلاتی که در استفاده از سردخانه ها وجود دارد آشنا خواهید شد و راهکارهای حل آنها نیز در ادامه فهرست شده است:

یخ زدن جداره ها از مشکلات رایج سردخانه ها

دلیل یخ زدن جداره ها در سردخانه ها به واسطه هوای مرطوبی است که به صورت آب در آمده و به شکل قطره آب در میآید. برای حل این مسئله عایق بندی خوب سطوح دیوارهای سردخانه الزامی بوده و این کار می تواند جریان هوای فضای داخل سردخانه را بهبود بخشد.

کپک زدن دیواره های سردخانه ها

انباشتگی رطوبت باعث به وجود آمدن کپک در داخل سردخانه ها می شود. این مسئله یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در مورد سردخانه ها وجود دارد.

خشک و تمیز نگه داشتن فضای سردخانه می تواند این مشکل را حل کند، در عین حال که باز هم استفاده از عایق بندی مناسب می تواند راهکار حل این مشکل باشد.

مشکلات رایج سردخانه ها


پوسیدگی جداره ها

عدم استفاده از بخار شکن یا نصب نامناسب و اشتباه آن می تواند منجر به پوسیدگی دیوارهای سردخانه بشود.

علت دیگر این مسئله نشت رطوبت به داخل روکش های چوبی است. استفاده از ساندویچ پانل های سردخانه ای کبیر پانل این مشکل شما را حل می کند تا در آینده هم با آن روبرو نشوید.


چکه کردن سقف

یکی از نتایج دیگر نصب نامناسب بخارشکن، چکه کردن سقف می باشد. از آنجا که عدم استفاده از عایق مناسب و بخارشکن از رایج ترین عوامل بروز این مشکل است، ساده ترین راه حل چنین مسائلی، نصب عایق مناسب و کافی و بعلاوه استفاده از بخارشکن با توجه به جهت نفوذ فشار بخار می باشد.

مشکلات رایج سردخانه ها

بوی نامطبوع در فضای انبار

ساطع شدن گازهایی همچون اتیلن و دی اکسید کربن عموما حاصل از فساد مواد داخل انبار است.

اگر مقدار این گازها زیاد شود، می تواند منجر به بوی نامطبوعی در فضای سردخانه بشود. بنابراین توصیه می شود که از یک فن قوی برای تهویه هوای سردخانه استفاده بشود.

بعلاوه اینکه هر محصولی که فاسد می شود می بایست به سرعت از انبار خارج گردد تا منجر به ایجاد بوی نامطبوع نشود.

مشکلات رایج سردخانه ها

منابع:سایت علوم پزشکی

یکی از محصولات برجسته شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی یخساز حبه ای می باشد.

یخساز حبه ای چیست؟

یخساز حبه ای اتوماتیک نوع خاصی از دستگاه تولید یخ اتوماتیک می باشد که به راحتی با اتصال به آب و برق بصورت مداوم اقدام به تولید و ذخیره سازی یخ حبه ای مخصوص استفاده خوراکی می نماید. یخ ساز حبه ای معمولاً در کافی شاپ ها ، رستوران ها ، تالار های عروسی ، فست فود ها و هتل ها جهت تولید یخ بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد .

انواع یخ ساز:

بشر از دیر باز برای حفظ مواد غذایی از چشمه ها ، چاه ها و غارهای زیر زمینی استفاده می کرده است ،به چنین مکان هایی یخچال یا یخدان می گفتند.

با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن انواع یخچال های نفتی و برقی و گازی ، بشر کم کم به سمت مدرنیته شدن حرکت کرده است و دستگاه های و ماشین های جدیدی جهت خنک کردن و خنک نگه داشتن بعضا طراحی و تولید شد که یکی از این دستگاه ها ، دستگاه یخساز (دستگاه یخ ساز) است.

استفاده از دستگاه یخساز به چند دلیل برای مشاغل مختلفی مقرون به صرفه است که از جمله دلایل مصرف دستگاه یخساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱٫ استفاده از دستگاه یخساز باعث کاهش مصرف انرژی می گردد.

۲٫ استفاده از دستگاه یخساز باعث منظم شدن محیط کار می گردد.

۳٫ استفاده از یخساز باعث بهداشتی شدن محیط کار می گردد.

۴٫ استفاده از یخساز جلوه ایی ویژه به رستوران و جایی که از این دستگاه یخساز استفاده می کنید، می دهد.

۵٫ استفاده از دستگاه یخساز باعث افزایش راندمان کاری و افزایش ظرفیت می گردد.

درحال حاضر در دنیا چهار نوع یخساز تولید می گردند که عبارتند از :

۱٫ دستگاه یخساز قالبی

۲٫ دستگاه یخساز پولکی

۳٫ دستگاه یخساز حبه ای

۴٫ دستگاه یخساز پودری

بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی
بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست