شماره تماس

051-38762118-19

زمان انجماد محصولات در تونل انجماد

در این مقاله می خواهیم بدانیم زمان انجماد محصولات در تونل انجماد چگونه است؟ تونل انجماد به فضایی گفته میشود که در آن یک محصول به دمای خاص تعیین شده و در زمان استاندارد معین شده برسد که خاصیت اصلی مواد در آن حفظ شود.
-دمای تونل انجماد از ۳۰- تا ۴۰- سانتیگراد می باشد. مبنای محاسبه تونل بر مبنای نوع محصول . مقدار بار ورودی و زمان انجماد محاسبه می‌گردد.

زمان انجماد کمتر یعنی کیفیت بالاتر محصول. وقتی که شما گوشت در فریزر خانه قرار می دهید مدت زیادی طول می کشد تا منجمد شود در نتیجه در فریزر خانگی نمی توانید گوشت را دو ماه نگهداری کنید.
اگر این کار انجام شود و بعد از دو ماه گوشت را بپزید واقعا قابل خوردن نیست. وقتی که زمان خنک کاری کم می شود بافتهای گوشت سریع منجمد شده و مهمتر از این دمای مرکز گوشت به حدود ۱۵- °c می رسد.
اگر زمان زیاد باشد و سطح گوشت منجمد شود، مرکز آن نمی تواند از -۷ درجه سانتیگراد پائینتر برود چون سطح خارجی آن تبدیل شده به یخ و یخ خودش عایق است. وقتی که گوشت در تونل منجمد شد در دمای نگهداری ۱۸- درجه قرار میگیرد.
اگر انجماد در تونل به درستی انجام شده باشد و بعد در سردخانه نگهداری قرار گیرد زمان نگهداری آن نیز محدود است و در مراجع داده شده است اما این زمان خیلی طولانی نیست.

تونل انجماد

سیستم خنک کنندگی با هر مبردی که باشد ، فریون یا آمونیاک، زمان خنک کاری هیچ فرقی نمی کند. وقتی که زمان خنک کاری را کم می کنیم یعنی بار برودتی که کمپرسور و سیستم برودتی باید جبران کنند زیاد می شود و با مبرد آمونیاک می توان با دستگاههای کوچکتری این کار را کرد چون خواص ترمودینامیکی آمونیاک فوق العاده بالا است.
در سیستم تبرید ساده (DX) نمی توان از آمونیاک استفاده کرد بنا بر چند مشکل. البته چیلر آب با طراحی خاص ساخته شده است اما برای دماهای پائین امکان ندارد.

اولین مشکل روغن آن است. روغن از آمونیاک مایع سنگین تر است و زیر آن قرار میگیرد در نتیجه در اواپراتور مشکل برگشت روغن داریم.

دوما بدلیل خواص بالای آمونیاک دبی بسیار کمی می تواند ظرفیت بالائی بدهد (یک هفتم دبی R22). در نتیجه شیر انبساط نمی تواند با سوپر هیت معمولی پایدار کار کند و تیاز به سوپر هیت بالائی دارد.
با بیشتر کردن سوپر هیت دمای تخلیه آمونیاک از کمپرسور بسیار بالا می رود و باعث گرم شدن کمپرسور می شود. این دلایل باعث می شود که نتوان از آمونیاک در سیستم معمولی تبرید استفاده کرد.
سیستم داریم به نام Liquid Circulation که آمونیاک در این سیستم استفاده می شود. در این سیستم مایع آمونیاک توسط پمپ سیرکوله می شود. برای این سیستم منبع کاملی برای طراحی در دنیا وجود ندارد و هر شرکتی یا شخصی طراحی خاص خود را انجام می دهد.

آیس بانک صنعتی صنایع برودتی برادران حقیقی:

آیس بانک صنعتی یا سیستم انرژی سرمایی ( Ice Bank ) چیست !؟

آیس بانک صنعتی برای ذخیره انرژی سرمایی در ساعات اوج مصرف غیر فعال مورد استفاده قرار می گیرد.

در این سیستم، هدف تولید و ذخیره یخ در ساعات غیر پیک مصرف برق و استفاده از آن در زمان اوج مصرف برق در واحدهای گوناگون (عمدتاً صنایع لبنیات) می باشد.

آیس بانک ها در سیستم هایی که ساعت کارکرد کمپرسور به صورت شیفتی است مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم آیس بانک با تولید و ذخیره یخ مقدار زیادی انرژی برودتی را در خود ذخیره میکند تا در ساعات مورد نیاز، برودت لازم را برای سیستم تامین نماید.

سیستم آیس بانک را میتوان بصورت گزینه ای قابل اعتماد و نسبتا ارزان قیمت در اکثر سیستمهای برودتی، صنعتی و تهویه مطبوع جهت ذخیره انرژی استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست