شماره تماس

051-38762118-19

خدمات نگهداری و سرویس سردخانه

خدمات نگهداری و سرویس سردخانه

در سردخانه ها بخصوص سردخانه های بزرگ و صنعتی باید یک نفر مسئول تعمیرات و یک نفر مسئول نگهداری و مراقبت از تجهیزات سردخانه باشند.

در صورتی که نصب و راه اندازی سردخانه به درستی انجام نگرفته باشد بخش تعمیر و نگهداری با مشکلات فراوانی همراه می‌شود به همین دلیل است که طراحی و نصب سردخانه بسیار مهم است.

نحوه قرار گیری کندانسور، محل قرار گیری یونیت کندانسور، چک فشار های رفت و برگشت کمپرسور، تنظیم رطوبت و موارد بسیار دیگر از وظایف فردی است که مسئولیت تعمیر و نگهداری سردخانه را به عهده داردسردخانه ها نیز مانند سایر سیستم های تبریدی نیاز به سرویس و نگهداری دارند.

قرارداد تعمیر و نگهداری

قرارداد تعمیر و نگهداری راهی است پیشگیری از خسارات سنگین تعمیر سردخانه هزینه هایی که برای انجام تعمیرات سردخانه پرداخته می شود بسیار بیش تر از هزینه ای است که برای انجام سرویس دوره ای سردخانه ها پرداخته می شود.

متاسفانه عده ای تصور می کنند که سرویس سردخانه یک کار بیهوده می باشد در حالی که یک کار بسیار واجب و به صرفه می باشد که لازم است به صورت دوره ای ماهانه، فصلی ، سالانه انجام شود زیرا با انجام سرویس سردخانه از ایجاد خسارات جبران ناپذیر جلوگیری می شود و حتی میزان بازدهی دستگاه را دو چندان می کند.

شما در هر منطقه ای از ایران می باشید می توانید جهت انجام نگهداری و سرویس سردخانه با ما تماس بگیرید ما در کمترین زمان ممکن خود را به شما رسانده انگاه به انجام سرویس دوره ای سردخانه می پردازیم.

سردخانه‌ها دارای قابلیت حفظ و نگهداری از محصولات:زراعی و باغی،مواد غذایی، پروتئینی،صیفی،گل و گیاه… بوده و این امر حاکی از اهمیت احداث سردخانه‌ها در ایجاد صرفه اقتصادی بیشتر برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و باغی است.

به اندازه ای امروزه سردخانه ها از اهمیت بسیار بسیار بالایی در نگهداری مواد غذایی دارند که کوچک ترین عیب در سردخانه می تواند باعث ایجاد خسارات اقتصاد بسیار سنگینی به کشور و یا حتی خود فرد بزند . در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک تعمیرکار سردخانه می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

منبع:تاسیسات آنلاین

یکی از محصولات شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی، مینی چیلر می باشد.

مینی چیلر شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی:

مینی چیلر صنایع برودتی برادران حقیقی

دستگاه مینی چیلر چیست ؟

چیلرهای کوچکی هسـتند که برای واحدهای مسکونی، تجاری و اداری کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

اساس کار شان مانند چیلرهاست که با خنک کردن آب در اواپراتور و ارسال آن برای فن کویل ها، سرمایش مورد نیاز ساختمان را فراهم می کند.

در واقع نسبت به چیلر ابعاد کوچک تر و ظرفیت کمتری دارد و معمولا به صورت هوا خنک (کندانسور هوا خنک) ساخته می شود و نیازی به برج خنک کننده و متعلقات آن ندارد.

دستگاه سرد کننده ای است که ابعاد آن بسیار جمع و جور (compact) بوده و به راحتی و بدون نیاز به موتورخانه در اماکن مختلف مسکونی ، اداری ، تجاری ، ورزشی ، صنعتی و … نصب می شود.

اگر نیاز بیشتر از ظرفیت یک مینی چیلر باشد می توان از چند مینی چیلر به صورت ترکیبی با یکدیگر استفاده نمود.

نحوه عملکرد دستگاه مینی چیلر

مینی چیلر تراکمی دقیقا مشابه چیلر تراکمی بر پایه سیکل تبرید تراکمی (کمپرسور ، اواپراتور ، کندانسور ، شیر انبساط و مبرد) کار می کند و در مداری بسته عمل سرد سازی آب انجام می شود.

سپس این آب سرد شده با لوله کشی به واحدهای توزیع کننده ای مانند دستگاه هواساز یا فن کویل ارسال می شود.

فن به کار رفته در فن کویل ، هوا را از اطراف لوله های آب سرد عبور داده و هوای خنک را به درون محیط می فرستد.

مینی چیلر کاربرد صنعتی نیز دارد و برای خنک کاری تجهیزات صنعتی ، بیمارستانی و … به کار می رود.

برخی علاوه بر سرمایش ، عمل گرمایش را نیز در زمستان انجام می دهند.

در حالت گرمایش یا از خود چیلر به عنوان منبع گرم کننده آب استفاده می شود و یا اینکه از طریق دستگاه جداگانه ای مثل پکیج ، آب گرم مورد نیاز تامین و به فن کویل و هواساز ارسال می شود.

اگر با استفاده از سیکل تبرید تراکمی ، آب را گرم کند به آن هیت پمپ سرمایشی گرمایشی نیز گفته می شود.

مبدل حرارتی اواپراتور آن قسمت از مینی چیلر است که تبادل حرارتی مبرد با آب در آن صورت می گیرد.

به این صورت که مبدل حرارتی (اواپراتور) حرارت آب را به مبرد منتقل کرده و آب را سرد می کند.

در ضمن مبدل حرارتی را در کاربری های گوناگون دارند و حتی می توان از مینی چیلر به جای چیلر های فرسوده و قدیمی استفاده نمود و بدون دستکاری ساختمان ، فن کویل های آن را به مینی چیلر جدید متصل نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست