شماره تماس

051-38762118-19

تامین رطوبت نسبی هوا

تامین رطوبت نسبی هوا در تمامی صنایع تولیدی و خدماتی ، بخصوص در شهر های صنعتی کشور که غالبا از شرایط آب و هوایی گرم وخشک برخوردارند ، کاربرد وسیعی پیدا کرده است .

سردخانه برودتی حقیقی

بخصوص در فصل زمستان که سیستم های گرمایشی کار می کنند نیاز به رطوبت ساز بیشتر محسوس است .

همچنین باید در نظر داشت که تغییرات شبانه‌ روزی رطوبت نسبی برعکس تغییرات شبانه‌روزی درجه حرارت است. تغییرات سالانه رطوبت نسبی نیز منظم نیست و نسبت به موقعیت منطقه تغییر می‌کند.

بدیهی است در کلیه کارخانجات در صنایع مختلف غذایی ، انبارهای مواد غذایی و سردخانه ها اعم از سردخانه گوشت و میوه، رطوبت نسبی هوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کیفیت محصولات در فرایند تولید و نگهداری در انبار و سردخانه فقط در محدوده مشخصی از میزان رطوبت نسبی هوا ، امکان پذیر می باشد.

برای حفظ کیفیت مواد غذایی در انبار ها و سردخانه ها درصد رطوبت نسبی هوای انبار باید در محدود مشخصی بسته به نوع ماده غذایی ثابت بماند .

همچنین در سردخانه ها کیفیت محصولات کشاورزی فقط در رطوبت نسبی حدود ۹۸ درصد قابل تضمن است .

همانطور که می دانید به نسبت بخار آب موجود در حجم معینی از هوا در دمای t به وزن ماکزیمم بخار آبی که می‌تواند در همین حجم در دمای t داشته باشد را رطوبت نسبی می‌گویند.

بر این اساس ، تکنیک ها و فن آوری های مدرنی در کشورهای پیشرفته جهت دستیابی به بهترین روشها برای تولید رطوبت با کیفیت بالا بوجود آمده است ، بطوریکه این رطوبت فاقد هر گونه قطره درشت بوده و از طرفی دمای مه یا بخار تولید شده سرد باشد .

درباره ساز و کار دستگاه رطوبت ساز:

برای تولید رطوبت یا بخار سرد با استفاده از امواج التراسونیک به هیچ وجه از وسایل مکانیکی و موتوری که مشکلات و معظلات خاص خود را دارند استفاده نمی شود.

دستگاه رطوبت ساز ، بخار سرد ، سبک و فاقد هرگونه قطره را تولید می کند .

بخار سرد تولید شده توسط رطوبت ساز تمامی خصوصیات مه کامل را دارد.

بعبارت دیگر سفید رنگ و فاقد هر گونه قطره است و تنها تفاوتی که با بخار متصاعد شده از یک دیگ بخار و یا یک کتری در حال جوش دارد ، این است که بخار تولید شده ناشی از جوشاندن آب ، دمای بالایی حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد دارد ولی بخار حاصله از دستگاه رطوبت ساز ، کاملا سرد و خنک و تقریبا دمایی معادل دمای آب وارد شده به دستگاه را دارد.

منبع:سایت علوم پزشکی

یکی از محصولات برجسته شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی سردخانه دومداره می باشد.

سردخانه دو مداره صنایع برودتی برادران حقیقی

ساخت سردخانه دو مداره چیست ؟

سردخانه دو مداره ، یکی از انواع سردخانه است که قابلیت عملکرد هر دو حالت سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر را داراست.

در سردخانه دو مداره بایستی پس از تخلیه سردخانه (بالای صفر یا زیر صفر) در یکی از این حالات و تغییر به حالت دیگر (بالای صفر یا زیر صفر) اتاق سردخانه را با مواد نانو ضدعفونی و شستشو کرد که پس از بارگیری مجدد باعث بو گرفتن محصول جدید نشود.

نگهداری محصولات مختلف در شرایط بهینه، نیاز به سردخانه های مجزایی دارد که از نظر اقتصادی امکان پذیر نیست.

به عبارت دیگر سردخانه دومداره انبارهایی هستند که توانایی نگهداری و ذخیره مواد غذایی را در دمای پایین دارند.

سردخانه ها معولا در انواع سردخانه های زیر صفر، بالای صفر، دو مداره و دو منظوره تولید می شوند. در این مقاله قصد داریم انواع سردخانه ها را بررسی کنیم.

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که در آن محصولات در سالن های زیر صفر یا بالای صفر کاهش پیدا می کند و ظرفیت سالن خالی می ماند.

در سردخانه های دو منظوره این قابلیت وجود دارد که دما به بالا یا زیر صفر قابل تغییر باشد تا بتوان از آن ها در ذخیره محصولات مختلف استفاده کرد.

انواع سردخانه دو مداره

سردخانه های زیر صفر : سردخانه های زیر صفر برای ایجاد شرایط انجماد و دمای زیر صفر طراحی و ساخته می شوند.

از سردخانه های زیر صفر برای ذخیره و نگه داری مواد غذایی فاسدپذیر مانند گوشت دام و طیور و محصولاتی مانند همبرگر، بستنی و پنیر پیتزا استفاده می شود.

در ایران سردخانه های زیر صفر با قابلیت ایجاد دمای حداکثر ۳۲ درجه زیر صفر و در ظرفیت های ۱.۵ تا ۷۰ اسب بخار تولید می شوند.

سردخانه های بالای صفر : سردخانه های بالای صفر برای ایجاد شرایط دمای سرد بالای صفر و معمولا ۱ تا ۵ درجه سانتی گراد ساخته می شوند.

از این سردخانه ها برای نگهداری موادی مانند میوه و سبزی استفاده می شود زیرا دمای زیر صفر منجر به فساد میکروبی، شیمیایی یا فیزیکی این مواد می شود.

استفاده از این سردخانه ها نیازمند اعمال فرایندهای سردکردن، درجه بندی، التیام، واکس زنی و بسته بندی محصولات است.

ساخت سردخانه دو مداره

صنایع برودتی برادران حقیقی با بیش از ۳۵ سال سابقه درخشان در امر اجرا و ساخت انواع طراح های سردخانه های صنعتی در کشور آماده ارائه مشاوره در فرایند راه اندازی و ساخت سردخانه زیر صفر و بالای صفر می باشد.

بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی
بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست