شماره تماس

051-38762118-19

3 سوال مهم در تاثیر سردخانه بر میوه و سبزیجات

تاثیر سردخانه بر میوه و سبزیجات

در دنیای امروز وجود و ساخت سردخانه صنعتی و انبارها از جمله امکاناتی است که باعث شده دسترسی به محصولات غذایی صرف نظر از فصل وجود داشته باشد.اگر توجه کرده باشید چندسالی است که دیگر در همه ی فصل ها اکثر میوه ها هستند. یعنی این که مثلا انار فصل پاییز است دیگر چنین نیست تقریبا در همه ی فصل ها میتوانید انار پیدا کنید. این میوه ها و سبزیجات را در سردخانه میوه نگهداری میکنند که شرایط این سردخانه ها را قبلا در مقالات بازگو کرده ایم .

در این مقاله سعی داریم سه سوال مهم در تاثیر محیط سردخانه بر میوه ها و سبزیجات را بگوییم با ما همراه باشید.

بررسی تاثیر سردخانه بر میوه و سبزیجات - صنایع برودتی برادران حقیقی
  • آیا نگهداری میوه ها در سردخانه موجب بیماری نمیشود؟

بعضی میگویند که نگهداری مواد غذایی به خصوص میوه و سبزیجات در سردخانه مواد غذایی باعث بروز سرطان میشود برای اینکه تاثیر سردخانه بر میوه و سبزیجات  روشن شود با یک متخصص مصاحبه انجام شده به گفته ایشان :

میوه ها از زمان تولید تا مصرف برای مدت طولانی در سردخانه نگهداری میشوند اما شرایط برای همه یکسان نیست برای نگهداری بعضی از میوه ها آنها را با موم مخصوص میپوشانند که این موم دارای سموم بسیاری است که حتی با شستشو هم از بین نمیروند و بعدها باعث بروز سرطان میشود.

 

  • شرایط نگهداری همه میوه ها یکسان است؟

شرایط نگهداری میوه ها و سبزیجات یکسان نیستند و هر کدام را باید در درجه حرارت و رطوبت خاصی نگهداری کرد. برای نمونه تعدادی از آنها را بازگو میکنیم.

  • انگور: ۰تا +۵ دو تا سه ماه
  • گیلاس: ۰تا +۱ حداکثر تا سه هفته
  • اسفناج: ۰تا +۲ یک تا دو هفته
  • پیاز : ۰تا +۱ شش تا سه هفته

شرایط نگهداری بعضی میوه ها مثل پرتقال خاص است یعنی باید سردخانه مجهز به امکاناتی باشد که رطوبت را افزایش دهد و نیز اشعه ی ماوراء بنفش نیز داشته باشد تا از رشد قارچ ها در رطوبت جلوگیری کند. همچنین شرایط نگهداری پرتقال های محصول جنوب و شمال نیز متفاوت است.

میوه ی سیب نیز چنین است که هر نوع سیب شرایط مخصوص خود را دارد مثلا سیب های که در سرد سیر تولید شده اند مقاومت بیشتری نسبت به سیب های گرمسیر دارند.

  • آیا سردخانه ها قابلیت نگهداری هر نوع محصولی را دارند؟

به طور کلی دو نوع سردخانه مواد غذایی در کشور وجود دارد یکی درجه ی بالای صفر و دیگری زیر صفر است.بالای صفر برای نگهداری میوه و سبزیجات و خشکبار استفاده میشود و زیر صفر برای مواد پروتئینی مثل گوشت و مرغ و ماهی و خرما استفاده میشود.

منبع: سایت صنایع غذایی

مقالات مرتبط در رابطه با تاثیر سردخانه بر میوه و سبزیجات

  1. سردخانه میوه و شرایط نگهداری انواع میوه در سردخانه (به همراه جدول)
  2. برآورد انرژی در سردخانه مواد غذایی
  3. جدول دما مناسب میوه‌جات درنگهداری
بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی
بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست