شماره تماس

051-38762118-19

بهترین روش نگهداری میوه و سبزی

بهترین روش نگهداری میوه و سبزی

یکی از مشکلاتی که معمولا مردم در شب عید با آن مواجه اند خرید زیاد میوه و تغییر رنگ پیدا کردن برخی میوه‌ها مثل موز با گذر زمان، پلاسیده شدن یا لیز شدن پوست آنها یا رسیدن بیش از حد و کپک زدن‌شان به ویژه در مرکبات است . برای پیشگیری از این موضوع چند راهکار ساده به شما پیشنهاد می‌کنیم اما قبل از آن از شما می‌خواهیم تا حد ممکن میوه را به مقدار کم و تازه‌تر خریداری کنید.

ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری میوه‌ها شاید به نظر شما ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری میوه‌ها یخچال باشد، درحالی که همیشه این‌طور نیست. یک مکان مناسب برای نگهداری و ذخیره میوه مکانی خشک، خنک و به دور از نور آفتاب است.این فضا می‌تواند کشوی مخصوص میوه در یخچال یا یک سبد در زیر زمین شما باشد.

توجه به این نکته ضروری است که برخی میوه‌ها نسبت به سرما حساس‌اند و در این دما خراب می‌شوند.

از جمله‌ میوه‌های حساس به سرما می‌توان به میوه‌های مناطق گرمسیری مثل موز، آناناس، انبه، خربزه و برخی مرکبات اشاره کرد. بهترین مکان برای نگهداری این نوع از میوه‌ها فضایی در آشپزخانه، اتاق نشیمن یا ظرفی روی میز ناهارخوری است.

برعکس میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی، انگور و هلو را باید در فضای خنک یخچال نگه داشت. به این جدول نگاهی بیندازید.میوه‌های مقاوم برای عید بخرید .

بهترین روش نگهداری میوه و سبزی

برخی میوه‌ها خیلی سریع خراب و فاسد می‌شوند.

به همین دلیل یا باید آنها را طی ۳ تا ۴ روز مصرف کرد یا فورا آنها را به شکل مربا درآورد یا فریز کرد. از جمله این میوه‌ها می‌توان به هلو، توت‌فرنگی و انگور اشاره کرد.

اگر قصد دارید برای شب سال نو و چند روز دید و بازدید عید میوه تهیه کنید، توصیه می‌شود میوه‌های بادوامی مثل سیب، گلابی، خیار یا مرکبات بخرید یا اگر قصد مصرف دیگر انواع میوه را دارید آن را به مقدار زیاد خریداری نکرده و به اندازه مصرف ۲ تا ۳ روز از آن تهیه کنید.

میوه‌ها را جدا از هم بگذارید یکی از مسایلی که معمولا سبب رسیدن سریع‌تر میوه‌ها و فساد زودتر آنها می‌شود نگهداری انواع میوه در کنار هم است. جالب است بدانید برخی میوه‌ها گازی به نام اتیلون آزاد می‌کنند که می‌تواند سبب رسیدن سریع میوه‌های دیگر و در نتیجه کاهش زمان نگهداری و مصرف آنها شود.

بهترین روش نگهداری میوه و سبزی

مثلا اگر کیوی را در کنار سیب بگذارید، به سرعت نرم می‌شود.

توصیه ما این است که میوه‌هایی مثل موز، هلو، گلابی، سیب، آلو، گوجه، شلیل و زردآلو را کنار کیوی، طالبی و خربزه قرار ندهید.

ایده‌آل‌ترین مکان برای نگهداری کیوی کنار سیب‌زمینی می‌تواند باشد. تماس میوه‌ها با هم مشکل‌آفرین استدر صورتی که شما به اندازه کافی فضا در اختیار دارید توصیه می‌کنیم ابتدا پس از خرید، میوه‌ها را برحسب درجه رسیدگی و سفتی یا نرمی آنها دست‌چین کنید و بعد در ظرفی آنها را به کمک برگه‌های کاغذ جدا از هم بچینید. این ترفند به آن علت است که اگر یک میوه دچار کپک یا پوسیدگی شود می‌تواند به راحتی فساد را به سایر میوه‌های همسایه خود انتقال دهد. حین دست‌چین کردن هم مواظب باشید میوه‌ها را با نوک انگشتان فشار ندهید تا آسیب نبینند.

حتما میوه را با کف دست گرفته و به آرامی از طرف دیگر انتقال دهید. هر میوه که لک مشکوکی دارد را نیز در دسترس بگذارید تا سریع‌تر مصرف شود.محیط خشک، خنک و با تهویه الزامی استحتی میوه‌هایی مثل کیوی که نیاز به دمای خیلی خنک یخچال ندارند را باید در محیط‌های خشک، بدون رطوبت، دور از نور آفتاب و محیطی که هوا در آن جریان دارد نگهداری کرد تا گاز اتیلن بتواند جابه‌جا شده و تجمع آن در یک فضا سبب فساد میوه نشود.

منبع:بیتوته

یکی از محصولات شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی سردخانه بالای صفر می باشد.

سردخانه بالای صفر صنایع برودتی برادران حقیقی:

این سردخانه های معمولا در صنعت و کشاورزی و جهت نگهداری ، میوه جات ، صیفی جات ، سبزیجات ، پیش سردکن های کشتارگاه ها و هرگونه محصولاتی که به این دما نیاز دارند استفاده می شود.

به عبارت دیگر محیطی جهت نگهداری محصولات متفاوت که دمای صفر درجه به بالا نیاز دارند برای مدت زمان های مختلف را سردخانه بالا صفر می گویند.
انواع سردخانه بالا صفر

سردخانه ای که با گاز فریون کار می کند.
سردخانه ای که یا گاز آمونیاک NH3 کار می کند.

سردخانه بالا صفر آمونیاکی (NH3) :

برای سرخانه هایی که با متراژ و فضایی بالا جهت نگهداری و انبار کردن محصولات با تناژهایی بالای ۲۵۰۰ تن به بالا احداث می گردد و گاز آمونیاک (NH3) برای موجود زنده یا انسان مضر بوده و احتمال خفگی را دارد.

به همین منظور با احتیاط کامل و نیروهای کارآمد و تخصصی راهبری و اپراتوری می گردد و اجرا و محاسبات مخصوص به خود را دارد که این شرکت توانایی کامل محاسبه، طراحی و اجرا را دارد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست