شماره تماس

051-38762118-19

انواع و کاربردهای چیلر تراکمی

چیلر تراکمی دستگاهی برای سرد کردن آب می‌باشد تا بتوان از این آب برای سرمایش هوای ساختمان و یا سرد کردن ماشین آلات و محصولات صنعتی استفاده کرد. برای استفاده در سرمایش هوا نیازمند تجهیزاتی مانند فن کویل یا هواساز و … هستیم.

برای چیلر تراکمی نیازمند دستگاه کمپرسور هستیم که از برق تغذیه می‌کند. بنابراین، این نوع چیلرها به چیلر برقی معروف‌اند. نوع دیگر چیلر، چیلر جذبی است که از کمپرسور استفاده نکرده و از شعله گاز استفاده می‌‌کند. به این نوع چیلرها، چیلر گازی می‌گویند.

تاثیر-سردخانه-صنایع برودتی برادران حقیقی


ساختمان چیلر تراکمی

ساختمان چیلر تراکمی از چهار قسمت اصلی چرخه تبرید تراکمی تشکیل شده است. این چهار قسمت عبارتند از کمپرسور، اواپراتور، کندانسور و شیر انبساط.

در چرخه تبرید تراکمی معمولا از گازهای CFC و HCFC برای تبرید استفاده می‌شود.

کمپرسور به عنوان نیروی محرک این چرخه عمل می‌کند و چیلر تراکمی با انرژی مکانیکی، آب سرد شده ایجاد می‌کند. آب در اواپراتور چیلر خنک می‌شود.

اواپراتور مورد استفاده از نوع مبدل حرارتی پوسته و لوله (شل اند تیوب) می‌باشد.

چیلر تراکمی


انواع چیلر تراکمی

چیلر تراکمی بر اساس نوع کندانسور به سه دسته هوا خنک، آب خنک و تبخیری خنک تقسیم می‌شود. چیلر آب خنک در زمینه بازده و تاثیرات زیست محیطی نسبت به چیلر هوا خنک مزیت دارد. از نظر نوع کمپرسور نیز می‌توان به سه نوع چیلر رفت و برگشتی، سانتریفیوژ، اسکرو و اسکرال تقسیم کرد.‌


کاربرد چیلر تراکمی

یک چیلر تراکمی یا جذبی در زمینه تهویه مطبوع و صنعت قابل استفاده می‌باشد. در استفاده تهویه مطبوع، آب خنک‌شده در مبدل‌ حرارتی یا کویل هواساز پخش می‌شود تا فضای مورد نیاز را سرد و رطوبت زدایی کند.

این آب استفاده شده، دوباره به چیلر برگشته و چرخه را تکرار می‌کند. یک چیلر معمولی با کاربری تهویه مطبوع، بین ۱۵ تا ۲۰۰۰ تن توان دارد. آب سرد‌شده، بر اساس نیاز، بین ۲ تا ۷ درجه سلسیوس دما دارد. چیلر صنعتی، در صنایع پلاستیک، دایکاست، ابزارسازی، شیمایی، دارویی، غذایی، چاپ و غیره استفاده می‌شود.

منبع:سایت علوم پزشکی

یکی از محصولات برجسته شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی تونل انجماد سنتی می باشد.

تونل انجماد سنتی‬‎ صنایع برودتی برادران حقیقی

تونل انجماد سنتی ( Traditional freezing tunnel )

تونل انجماد سنتی معمولا جهت انجماد گوشت ، مرغ ، ماهی ، بستنی میوه جات ، صیفی جات ، سبزیجات ، پیش سردکن های کشتارگاه ها و هرگونه محصولاتی که به این دما نیاز دارند استفاده می شود .

تونل انجماد سنتی در یک شیفت کاری ۸ ساعته دمای هرگونه محصول را به ۴۰- درجه سانتیگراد تغییر می دهد .

سردخانه فریون و تونل انجماد با قیمت دستگاه انجماد سریع مناسب به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش به شما عزیزان ارائه می گردد.

صنایع برودتی برادران حقیقی آمادگی ساخت و اجرا هرگونه تونل انجماد سنتی از تناژ یک تن الی به بیشتر را با تجهیزات فریونی و تجهیزات آمونیاکی را در هر نقطه از کشور و خارج از کشور را دارد و جهت اطلاع از اطلاعات فنی و روش ساخت با ما تماس بگیرید .

برای خرید و یا ساخت تونل انجماد سنتی‬‎ با ما تماس حاصل فرمایید

بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی
بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست