شماره تماس

051-38762118-19

سردخانه کرمانشاه و مراحل طراحی و ساخت سردخانه

سردخانه کرمانشاه

یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ابزارهای استفاده شده در کارخانجات، انبارها،‌ فروشگاه‌‌ها و هتل‌های بزرگ سردخانه است. سردخانه‌ها با سرد نگه داشتن محصولات به کاهش سرعت فساد و همچنین حفظ کیفیت آن‌ها کمک بسیاری می‌کنند. سردخانه‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توانید با توجه به نوع ماده‌ای که به نگهداری آن نیاز دارید از آن‌ها استفاده کنید. عملکرد صحیح سردخانه کرمانشاه به وجود تجهیزات مختلفی بستگی دارد.

ما در این مقاله از صنایع برادران حقیقی، به معرفی اصلی‌ترین قطعات سردخانه و همچنین مراحل طراحی و ساخت سردخانه کرمانشاه خواهیم پرداخت. جهت خرید و استعلام قیمت سردخانه کرمانشاه همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

مراحل طراحی و ساخت سردخانه کرمانشاه

اجزای مهم سردخانه کرمانشاه

با استفاده از سردخانه کرمانشاه می‌توان مواد غذایی و محصولات کشاورزی را تا مدت‌های طولانی سرد نگه داشته و از فساد آن‌ها جلوگیری کرد. علاوه بر این سردخانه‌ها موجب حفظ کیفیت مواد غذایی و دارویی خواهند شد. هر سردخانه از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود که بدون وجود آن‌ها سردخانه کیفیت مناسبی نداشته و نمی‌تواند از مواد غذایی به خوبی نگهداری کند. با شناخت این اجزا می‌توانید روند کار سردخانه را بیش از پیش درک کنید. برخی از قطعات مهم و حیاتی سردخانه عبارت است از:

  • موتور سردخانه

اولین قطعه اصلی استفاده شده در سردخانه‌ها و یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سردخانه‌ای، موتور آن است. در هنگام تاسیس سردخانه کرمانشاه برای نگهداری محصولات مختلف، باید به انتخاب موتور آن دقت زیادی شود چراکه موتور سردخانه وظیفه فراهم آوردن انرژی الکتریکی مورد نیاز برای عمل کردن کمپرسور را بر عهده دارد و اگر موتور به خوبی کار نکند ممکن است در کار اجزای دیگر نیز اختلال ایجاد کند. اکثر موتورهای موجود برای سردخانه‌ها برقی هستند.

  • کمپرسور سردخانه

کمپرسور سردخانه کرمانشاه در واقع قلب سیستم برودتی سردخانه است. کمپرسورها می‌توانند بر اساس گاز مبرد استفاده شده در سردخانه، عملکرد و یا مراحل تراکم به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند. کمپرسورها را می‌توانید بر اساس نوع نیاز و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید تهیه و استفاده کنید. کمپرسور وظیفه چرخاندن ماده مبرد در سیکل تبرید سردخانه را به عهده دارد. اصلی‌ترین وظیفه کمپرسور سردخانه، متراکم کردن گاز ورودی از طرف اواپراتور و افزایش فشار آن است. پس از افزایش فشار گاز و البته افزایش دمای آن، کمپرسور گاز را به کندانسور منتقل می‌کند تا دمای آن کاهش پیدا کند.

  • کندانسور سردخانه

کندانسور از دیگر اجزای حیاتی سردخانه است که بخشی از سیستم تبرید را تشکیل می‌دهد. کندانسور با دریافت گاز مبرد فشرده شده از کمپرسور گرمای آن را گرفته و به محیط انتقال می‌دهد. از انواع کندانسور می‌توان به کندانسورهای هواخنک و آب‌خنک اشاره داشت. در کندانسورهای آب‌خنک، گرمای گاز به آب منتقل می‌شود. در حالی که در کندانسورهای هواخنک گرما به هوا انتقال داده می‌شود. کندانسورهای هواخنک باید در فضای آزاد نصب شوند تا بتوانند گرما را به راحتی به محیط بیرون از سردخانه منتقل کنند.

  • اواپراتور سردخانه

یکی دیگر از مهم‌‌ترین قطعات سردخانه کرمانشاه اواپراتور است. اصلی‌ترین وظیفه اواپراتور کاهش دمای سردخانه است و به عنوان خنک کننده در سردخانه‌ها قرار داده می‌شود. در واقع اواپراتورها هوای سرد بدست آمده از کندانسور را توسط دمنده‌ها در اتاقک سردخانه پخش می‌کنند.

  • عایق سردخانه

یکی از مهم‌ترین اجزای سردخانه که به طور مستقیم بر عملکرد آن تاثیرگذار خواهد بود، عایق سردخانه است. معمولا برای عایق‌کاری سردخانه‌ها از لایه‌های پلی اورتان استفاده می‌شود. علاوه بر استفاده از مواد مناسب، بهتر است تمام خطوط اتصال و درزها به شیوه صحیح پوشانده شوند. هوابند کردن سردخانه نیز از جمله نکات حائز اهمیت در عایق کردن آن است.

اجزای مهم سردخانه کرمانشاه

مراحل طراحی و ساخت سردخانه کرمانشاه

اگر قصد طراحی و ساخت یک سردخانه را دارید، بهتر است پس از آشنایی کامل با انواع سردخانه و همچنین حیاتی‌ترین قطعات استفاده شده در سردخانه‌ها، با مراحل ساخت سردخانه نیز آشنایی داشته باشید. طراحی یک سردخانه با کیفیت شامل مراحل گوناگونی است که در ادامه به معرفی و توضیح مختصر هر مرحله خواهیم پرداخت:

  • محصولات قابل نگهداری در سردخانه را مشخص کنید

پیش از هر چیز باید محصولاتی که قصد نگهداری آن‌ها در سردخانه کرمانشاه را دارید مشخص کنید. هر محصول یا دارو، به دما و رطوبت خاصی نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، ممکن است نتوانید برخی از محصولات را در یک اتاقک و در کنار یکدیگر نگه دارید. برای مثال نگهداری موز در کنار انگور می‌تواند باعث فساد انگور شود؛ زیرا موز گازی تولید می‌کند که انگور به آن حساس است.

محصولات قابل نگهداری در سردخانه کرمانشاه

  • فضای مورد نیاز را مشخص کنید

دومین مرحله برای طراحی و ساخت سردخانه کرمانشاه، تعیین نمودن فضای مورد نیاز برای نگهداری محصولات است. این مسئله را مشخص کنید که برای نگهداری حجم مشخصی از محصولات به چه مقدار از فضای سردخانه نیاز خواهید داشت. با انجام چنین محاسباتی می‌توانید ابعاد و حجم سردخانه مورد نیاز خود را تعیین کنید.

  • محل احداث سردخانه را تعیین کنید

نکته بسیار مهمی که باید برای ساخت سردخانه به آن توجه داشته باشید، محل ساخت سردخانه کرمانشاه است. محل احداث سردخانه تاثیر مستقیمی بر انتخاب تجهیزات سردخانه خواهد گذاشت. واضح است که اگر سردخانه را در محیطی گرم و در معرض تابش آفتاب احداث می‌کنید، نیاز به تجهیزات برودتی قدرتمند‌تری نیز خواهید داشت. علاوه بر این اگر سردخانه را در یک سوله یا فضایی بسته احداث می‌کنید، فشار کم‌تری بر تجهیزات و قطعات سردخانه وارد می‌شود.

  • بار برودتی سردخانه را مشخص کنید

عوامل مختلفی هستند که می‌توانند بر بار برودتی سردخانه تاثیرگذار باشند. از جمله این عوامل می‌توان به محل احداث سردخانه، دمای هوا و میزان تابش آفتاب، میزان عبور و مرور، نوع محصول نگهداری شده، ضخامت و نوع عایق استفاده شده در سردخانه و همچنین تجهیزات الکتریکی سردخانه اشاره داشت.

  • جانمایی قفسه‌ها، قطعات، لوله کشی و کابل کشی

در آخرین مرحله نوبت به جانمایی قفسه‌ها و قطعات می‌رسد. برای اینکه بتوانید به راحتی به محصولات داخل سردخانه دسترسی داشته و چرخ‌دستی‌ها و لیفتراک‌ها را به راحتی در آن حرکت دهید، باید بهترین مکان‌ها را برای نصب قفسه‌ها و راهروها در نظر بگیرید. پس از آن باید محل نصب تمام تجهیزات سردخانه، مانند کندانسور، اواپراتور، و کمپرسور را در داخل و خارج سردخانه مشخص کنید. پس از تعیین تمام این موارد، لوله کشی‌ها و کابل‌ کشی‌ها نیز انجام خواهد شد.

قیمت سردخانه کرمانشاه

قیمت سردخانه کرمانشاه بستگی به مواردی مانند نوع تجهیزات، ابعاد، کارایی آن و نوع برند و تجهیزات و ده ها مورد دیگر دارد. شرکت سردخانه برادران حقیقی، در ساخت سردخانه کرمانشاه با مراجع قانونی ذیربط همکاری داشته و همچنان انجام وظیفه می کند. جهت خرید سردخانه در کرمانشاه و استعلام قیمت با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

علاوه بر این استفاده از سردخانه‌ها برای نگهداری محصولات می‌تواند به حفظ کیفیت آن‌ها کمک کند. سردخانه‌ها از قطعات گوناگونی تشکیل می‌شوند. از مهم‌ترین قطعات استفاده شده در سردخانه‌ می‌توان به موتور سردخانه، کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و همچنین عایق سردخانه اشاره داشت. پس از معرفی تجهیزات سردخانه به معرفی مختصر مراحل طراحی و ساخت سردخانه کرمانشاه نیز پرداختیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست