شماره تماس

051-38762118-19

سردخانه مرغ و تخم مرغ (ساخت سردخانه مرغ با قیمت مناسب)

سردخانه-مرغ-و-تخم-مرغ

یکی از راه های مهم و موثر نگهداری غذا استفاده از سرما است. گسترش صنعت انجماد و سرما در بهبود و تامین وضع غذا و تغذیه کمک فراوانی می نماید. که برای نگهداری بیشتر و بهینه تر مرغ ها نیاز به سردخانه مرغ است. گروه صنایع برادران حقیقی با تولید انواع سردخانه ها و اهمیت استفاده از سردخانه مرغ همراه شما عزیزان است.

جهت خرید و استعلام قیمت سردخانه نگهداری مرغ همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

 

سردخانه مرغ

سردخانه-مرغ

ابتدا قبل از نگهداری مرغ در سردخانه 3 مرحله اساسی انجام می شود:

مرحله کشتار : طیور در این مرحله روی خط قرار می گیرند سپس کشتار صورت می گیرد و پَرکَنی انجام می شود.

مرحله آماده سازی : در این مرحله، امعاء و احشاء تخلیه می شود. عملیات خنک سازی و بازرسی و درجه بندی لاشه ها انجام می شود.

مرحله قطعه بندی : در این مرحله عملیات قطعه بندی و استخوان گیری انجام می شود و در نهایت محصولات مختلف بسته بندی شده و جهت نگه داری و یا انجماد به سردخانه مرغ و یا تونل انجماد هدایت می شوند.

روش های نگهداری مرغ در سردخانه

در گذشته برای مرغ های شکم پر و یا تازه از روش چیلینگ روم که سرعت سردسازی در آن کم است استفاده می کردند. ولی با افزایش تقاضا برای مرغ های شکم خالی، روش خنک سازی قبل از ورود به سردخانه مرغ (Chicken refrigerator) به روش هوا یا به روش یخ مایع (slush ice) جایگزین شده است.

روش غرقاب کردن لاشه های مرغ در یخ به جای سرد سازی آن در چیلینگ روم بسیار سریع تر است. این روش مانع از کاهش وزن لاشه بدلیل کاهش رطوبت موجود در آن می شود، همچنین باعث افزایش 4 تا 12 درصدی آب در لاشه نیز می شود.

از آنجاییکه روش غرقاب کردن مرغ، یکی از دلایل آلودگی های باکتریایی است، پس ترجیحاً از روش های جایگزین زیر جهت سردسازی قبل از ورود به سردخانه مرغ استفاده می شود.

  1. روش سردسازی مرغ با اسپری آب
  2. روش سردسازی چیلینگ روم
  3. روش سردسازی مرغ با یخ خشک
  4. روش سردسازی مرغ با اسپری نیتروژن مایع

محدودیت ها و دستورالعمل های سردخانه مرغ (نکات سردخانه مرغ منجمد)

محدودیت-ها-و-دستورالعمل-های-سردخانه-مرغ

  • آب در دمای یکسان، نسبت به سایر سیالات مانند هوا دارای ضریب انتقال حرارت بالاتری است. بنابراین سردسازی به روش غرقابی قطعاً سریع تر و کارآمد تر است.
  • خنک سازی به روش اسپری کردن آب بدون بازیافت آن، نیازمند مقادیر بسیار بیشتری از آب در مقایسه با سیستم غرقابی می باشد.
  • شکل ظاهری محصول، در روش غرقابی و اسپری کردن آب قابل قبول تر از روش های چیلینگ روم و یخ خشک و نیتروژن مایع است. زیرا در این روش ها افت کیفیت ظاهری وجود دارد.
  • استفاده از چیلینگ روم قبل از بسته بندی باعث افت وزنی 1 الی 2 درصدی محصول می شود، اما سیستم سردسازی غرقابی باعث افزایش 4 تا 15 درصدی و سیستم اسپری آب باعث افزایش تا 4 درصد وزن مرغ می شود.

ضد عفونی لاشه مرغ و گوشت (ضد عفونی سردخانه مرغ و گوشت)

گوشت طیور توسط عوامل بیماری زا غذایی در مواردی منجر به تکثیر میکروب ها و یا تولید سموم در لاشه شده و خطرناک است. امروزه قبل از سردسازی مرغ، مراحلی جهت میکروب زدایی محصولات با استفاده از روش هایی مانند : اسید لاکتیک (۱%)، هیدروژن پراکساید (۵/۰%) و اسپری تریسودیوم فسفات TSPانجام می شود.

سیستم HACCP:  برای از بین بردن و یا در سطوح پایین نگه داشتن عوامل بیماری زا در محصولات مختلف است، تا از بروز بیماری های مرتبط با غذا جلوگیری بشود.

اشعه گاما 

در این روش لاشه طیور را برای  ضد عفونی در معرض تششعات گاما قرار می دهند، البته ترس افکار عمومی از این تکنیک و اثرات مخرب آن، میزان فروش این نوع محصولات را کاهش می دهد.

تششعات بر روی محصولات بسیار موثر بوده و تا 95/5 % از عوامل بیماری زا غیر قارچی را می تواند بکشد. مناسب ترین مقدار تششع برای مرغ و ماکیان Krad 250 است.

اوزون 

همچنین اوزون، به عنوان یک اکسید کننده قوی برای میکروب زدایی سیستم سردکن استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که این ماده، دارای خواص خورندگی بالایی است.

بخار 

بخار تحت وکیوم به صورت موثر تا 99% از باکتری های مرغ ها را از بین می برد. در این سیستم لاشه ها توسط ریل به سمت محفظه هدایت می شوند و پس از انجام عملیات وکیوم، بخار با دمای 143 درجه سانتی گراد به مدت 25 میلی ثانیه اعمال می شود. فورا وکیوم شکسته می شود و لاشه مرغ را از پخته شدن سطح آن نجات می دهند.

سردخانه نگهداری تخم مرغ 

سردخانه-نگهداری-تخم-مرغ 

تخم مرغ ها را می توان در روغن و یا در محلول های شیمیایی قرار داد و برای مدت طولانی در سردخانه نگهداری کرد. استفاده از سردخانه در مواقعی انجام می شود که تولید بیشتر از مصرف است و ضروری است که تخم مرغ ها برای مدت طولانی تری باید نگه داری شوند .

  • نگهداری تخم مرغ در سردخانه (در هوای معمولی)

تخم مرغها در سردخانه در حرارت 5/1 – الی 2/2 – درجه سانتی گراد نگه داری می شوند. در این درجه حرارت محتویات تخم مرغ یخ نمی زند. رطوبت لازم در سردخانه باید بین 80 تا 90 درصد باشد هرچه درجه حرارت کم تر باشد رطوبت نسبی بیشتر می شود.

لذا رطوبت نسبی مناسب در سردخانه تخم مرغ حدود 85 درصد توصیه می شود ولی در این حد رطوبت نسبی مقدار کمی آب از تخم مرغ تبخیر می شود و باعث کاهش وزن تخم مرغ می شود. یخ روی تخم مرغ ها باید به آرامی ذوب بشود تا از تجمع آب در سطح تخم مرغ جلوگیری شود و رشد میکروب ها متوقف شود.

  •  نگهداری تخم مرغ در سردخانه (در هوای حاوی گاز کربنیک)

افزودن گازکربنیک به هوای سردخانه مانع از فساد تخم مرغ می شود .این کار مانع از خارج شدن گازکربنیک داخل تخم مرغ می شود پسPH  تخم مرغ ثابت می ماند .

هر چه حرارت سردخانه بالاتر باشد، مقدار گازکربنیک بیشتری برای ثابت نگه داشتن PH تخم مرغ لازم است. گازکربنیک، مانع از مایعی شدن سفیده تخم مرغ می گردد . البته هر چه مقدار گازکربنیک بیشتر باشد چسبندگی سفیده نیز بیشتر خواهد شد .

بعضی وقت ها از گازاوزون استفاده می شود، چون قدرت اوزون در جلوگیری از رشد کپک و باکتری ها بسیار بیشتر از گازکربنیک است . مقدار توصیه شده گاز اوزون حدود 6/0 تا 5/1 قسمت در میلیون می باشد و اگر غلظت آن بیشتر از این مقدار باشد مزه تخم مرغ را تغییر می دهد.

قیمت سردخانه مرغ

برای انتخاب و اطلاع از قیمت سردخانه مرغ و ساخت سردخانه مرغ، با شرکت صنایع برودتی برادران حقیقی تماس بگیرید.

خرید سردخانه مرغ

جهت مشاوره و راهنمای خرید سردخانه مرغ شما تنها کافی‌ست با شماره 09159171605 تماس بگیرید. کارشناسان خبره برادران حقیقی بهترین پیشنهاد ها را به شما خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست