شماره تماس

051-38762118-19

ساخت سردخانه بندرعباس (سردخانه در بندرعباس)

سردخانه در بندرعباس

همان طور که از نام سردخانه بر می‌آید از این مکان برای نگهداری مواد غذایی و دیگر اقلام در بهترین کیفیت استفاده می‌شود. در یک توضیح کلی‌تر می‌توان سردخانه در بندر عباس را محلی در نظر گرفت که از ساختمان و تاسیسات خاصی برای حفظ کیفیت و همچنین بالا بردن مدت زمان ماندگاری محصولات و مواد غذایی استفاده می‌شود. این سیستم‌های سرمایشی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند.

بسته به نوع محصول قابل نگهداری و همچنین مدت زمان نگهداری، سردخانه‌ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. توجه به محصول و مدت زمان نگهداری دو مورد مهم و اصلی برای اجرای یک پروژه ساخت سردخانه است. یکی از جدیدترین سیستم‌های سردخانه‌ای که به تازگی توسط صنایع برودتی برادران حقیقی طراحی و تولید شده است سردخانه در بندر عباس است که متعلق به شرکت بهار امین کشت پردیس است.

در این مقاله به بررسی دقیق و جزئی‌تر سردخانه در بندر عباس خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. جهت خرید و استعلام قیمت همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

سیستم کاری سردخانه در بندرعباس

سردخانه بندرعباس

در حالت کلی می‌توان گفت سردخانه‌ ها به دو روش کلی طراحی و تولید می‌شوند؛  آمونیاکی و فریونی. در ادامه به بررسی و توضیح مزایا و معایب این دو روش ساخت خواهیم پرداخت. آگاهی از این دو سیستم باعث خواهد شد که با دید بازتری نسبت به تاسیس سردخانه در بندر عباس اقدام نمایید. لازم به توضیح است که سردخانه تاسیس شده توسط صنایع برودتی برادران حقیقی از نوع سیستم فریونی است که در ادامه مزایا این سیستم را به اطلاع شما همراهان گرامی خواهیم رساند.

معایب سیستم سردخانه‌ای آمونیاکی

از آنجایی که آمونیاک سمی است در صورت نشت مواد امکان مسمومیت وجود خواهد داشت. به دلیل قابل اشتعال بودن آمونیاک امکان آتش سوزی در این سیستم وجود خواهد داشت. البته لازم به توضیح است که این مورد در موارد بسیار نادر اتفاق می‌افتد. وجود قوانین سخت گیرانه باعث شده است که در سراسر دنیا از این روش به میزان کمتری استفاده شود.

روش کار این سیستم به این صورت است که آمونیاک با فشار پایین‌تر از فشار جو درون خط کار می‌کند به همین دلیل امکان سوراخ شدن و همچنین خورندگی لوله‌ها وجود خواهد داشت.

 آمونیاک به شدت حساسیت بالایی به آب دارد به همین دلیل در حضور آب، آمونیاک می‌تواند خورندگی بالای در فلزات غیر آهنی مانند مس و برنج دارد. در پایان باید عنوان کرد که این سیستم بازدهی زیاد مناسبی برای سردخانه‌های با ابعاد کوچک نخواهد داشت. به همین دلیل استفاده از این سیستم به عنوان سیستم‌های سرمایشی کوچک به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. در ادامه این مقاله به بررسی مزایای سیستم سرمایشی آمونیاکی اشاراتی خواهیم داشت.

مزایای سیستم سردخانه‌ای آمونیاکی

یکی از بزرگ‌ترین دلایل استفاده از آمونیاک را می‌توان بالا بودن اثر تبرید آن دانست؛ آمونیاک در بین تمام مبردها بالاترین میزان تبرید را دارد. تا حدودی می‌توان گفت استفاده از آمونیاک باعث اثر تخریبی زیادی در محیط زیست نخواهد شد به همین دلیل فعالان محیط زیست استفاده از آمونیاک در سیستم‌های سردخانه‌ای را پیشنهاد می‌دهند.

به نسبت سیستم‌های دیگر این سیستم ارزان‌تر است. از آنجایی که آمونیاک بوی بسیار شدیدی را در هنگام آزاد شدن از خود انتشار می‌دهد، کشف مکان نشتی و اطلاع از آن بسیار ساده و آسان خواهد بود. استفاده از این ماده برای سردخانه‌های بزرگ بسیار ارزان خواهد بود.

سردخانه در بندرعباس

 ضریب عملکرد بالاتر از سیکل آمونیاک نسبت به دیگر روش‌های ساخت مزیت دیگر این سیستم است. آمونیاک قابلیت انتقال حرارت بالاتری را دارد؛ چیزی حدود ۱۰ درصد بیشتر از سیکل فریونی. در هنگام طراحی و ساخت سردخانه در بندر عباس با این روش نیاز به لوله با قطر کمتری را خواهید داشت؛ این مورد را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل پایین آمدن هزینه ساخت سیستم سرمایشی به وسیله آمونیاک در نظر گرفت.

از آنجایی که آمونیاک با روغن هیچگونه اختلاطی را ایجاد نمی‌کند می‌توان این مورد را یکی از مزیت‌های بزرگ در سیستم‌های صنعتی بزرگ تلقی کرد. در ادامه به بررسی معایب سیستم سرمایشی فریونی اشاره خواهیم کرد.

معایب سیستم سردخانه‌ای فریونی

شاید بتوان بزرگ‌ترین عیب سیستم فریونی را عدم سازگاری کامل با محیط زیست عنوان کرد. گازهای فریونی نسبتا گران هستند و به همین دلیل هزینه طراحی و ساخت سیستم‌های سرمایشی در این روش به نسبت روش آمونیاکی کمی بالاتر خواهد بود. از آنجایی که گاز فریون بوی خاصی را در زمان انتشار در هوا از خود منتشر نمی‌کند، تشخص و پیدا کردن محل نشتی تقریبا سخت‌تر از روش آمونیاکی خواهد بود. در ادامه به بررسی مزایای سیستم سرمایشی فریونی اشاره خواهیم کرد.

مزایای سیستم سردخانه‌ای فریونی

یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های گازهای فریونی که در ساخت و طراحی سیستم‌های سردخانه‌ای استفاده می‌شود عدم سمی بودن است؛ این گاز به هیچ وجه سمی نیست و انتشار آن در هوا باعث مسمومیت نخواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این گاز می‌توان به غیر قابل اشتعال بودن آن اشاره کرد. به دلیل رفت و آمدهای فراوان در سیستم‌های سرمایشی این مورد خود یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های اصلی این روش طراحی و ساخت سیستم سرمایش خواهد بود.

طراحی و ساخت این سیستم مانند روش ساخت آمونیاکی شامل قوانین و موارد سخت گیرانه نخواهد بود به همین دلیل می‌توان گفت این سیستم در زمان کمتری نسبت به روش آمونیاکی طراحی و تولید می‌شود؛ دلیل عدم استفاده از قوانین سختگیرانه را می‌توان عدم خطر جانی و همچنین عدم مسمومیت هنگام کار با این گاز عنوان کرد.

شما به راحتی می‌توانید از این روش برای ساخت سردخانه‌های کوچک و متوسط با بالاترین مقدار بازدهی استفاده نمایید. همان طور که گفته شد سیستم سردخانه در‌ بندرعباس شرکت بهار امین کشت پردیس از نوع گاز فریونی است که مزیت‌های بالا را به همراه دارد.ی

فضا و ظرفیت سیستم سردخانه‌ای شرکت بهار امین کشت پردیس

این سیستم سرمایشی در ۳ سالن طراحی و تولید شده است. که هر سالن ظرفیت و گنجایش ۵۰۰ تن محصولات را دارد که در مجموع این سردخانه در بندرعباس قابلیت نگهدرای ۱۵۰۰ تن محصولات با کیفیت بالا را دارد. هر اتاق این سیستم مجهز به دو کمپرسور است. از دلایل اصلی این امر می‌توان به پشتیبانی کمپرسور کمکی در زمان خرابی یا از کار افتادگی کمپرسور اصلی اشاره کرد.

این سیستم باعث خواهد شد در حالت عادی یکی از کمپرسورها کار اصلی خود را انجام دهد، در صورتی که کمپرسور اصلی به هر دلیلی دچار مشکل یا نقصی شد، کمپرسور دوم از حالت آماده به کاری به حالت کاری تغییر وضعیت خواهد داد و کار کمپرسور اصلی را ادامه خواهد داد؛ این پشتیبانی باعث خواهد شد بدون هیچگونه مشکل سردخانه در بندرعباس با کیفیت بالا به کار اصلی خود مشغول باشد.

سردخانه در بندرعباس

سیستم‌های ایمنی نصب شده در سردخانه در بندرعباس

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم طراحی شده توسط صنایع برودتی برادران حقیقی می‌توان به آلارم مخصوص تغییر دما اشاره کرد. کارکرد اصلی این آلارم به این صورت است که به محض نزدیک شدن دما به دمای کمتر از دمای تعبیه شد و یا نقص در روند کلی کارکرد سردخانه در بندرعباس، این آژیر به صدا در خواهد آمد.

این سیستم به شما کمک می‌کند که بدون خرابی محصولات بتوانید روند کلی سردخانه را با استفاده از آژیرها کنترل نمایید. لازم به توضیح است که این آژیر در هنگامی به صدا در خواهد آمد که  سیستم در حالت نوسان دما باشد یعنی دمای سیستم به هر دلیلی از دمای مد نظر تغییری داشته باشد.

دمای کاری سردخانه در بندرعباس

دمای مد نظر در این سیستم طراحی شده توسط صنایع برودتی برادران حقیقی از صفر تا مثبت پنج درجه سانتی گراد است که در این دما می‌توانید محصولات مورد نظر و مناسب این دما را نگهداری نمایید. لازم به توضیح است که این دما به وسیله سیستم‌های دیجیتالی قابلیت نمایش و کنترل را دارد و شما به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانید دمای محیط سالن‌ها را به دمای مد نظر در بازه صفر تا مثبت پنج درجه سانتی گراد برسانید.

کیفیت محصولات مورد استفاده در سردخانه در بندرعباس

از اصلی‌ترین دلایل مناسب بودن این سیستم سرمایشی طراحی و تولید شده توسط صنایع برودتی حقیقی می‌توان به قطعات مورد استفاده آن اشاره کرد. قطعات مورد استفاده در این سیستم سرمایشی فریونی از بهترین و عالی‌ترین کیفیت برخوردار است و تمام محصولات به کار برده شده در سردخانه در بندرعباس از بهترین و عالی‌ترین برندهای تولیدی داخل کشور عزیزمان، ایران است.

از ویژگی‌های این محصولات به کار برده شده در این سیستم سرمایشی فریونی می‌توان به رقابت پذیری با نمونه‌های خارجی اشاره کرد. استفاده از این قطعات یک مزیت بزرگ و اصلی دارد و آن این که در صورت خرابی یا نیاز به تغییرات، شرکت تولید کننده خدمات پس از فروش  و پشتیبانی مناسبی را به استفاده کنندگان ارائه می‌دهد.

سردخانه در بندرعباس

دیگر مکان‌های احداث شده در سیستم سرمایش بندرعباس

در کنار احداث این سیستم سرمایشی بندرعباس توسط صنایع برودتی حقیقی  انبار دپو محصولات طراحی و ساخته شده است؛ تا در صورت نیاز محصولات میزان مد نظر در این انبار نگهداری شوند. همچنین یک واحد سورتینگ و بسته بندی محصولات در این واحد سردخانه‌ای طراحی و تولید شده است؛ تا در صورت لزوم محصولات بسته بندی و آماده ارائه به بازار باشند. مساحت این واحد سورتینگ ۱۸ متر در ۶۰ متر است که ظرفیت نسبتا بالایی برای نگهداری و سورتینگ محصولات است.

ساخت سیستم سردخانه در بندرعباس

گفتیم که این واحد سردخانه در بندرعباس واقع شده است که توسط صنایع برودتی حقیقی طراحی و ساخته شده است. همچنین گفتیم که این واحد ظرفیت ۱۵۰۰ تنی را دارا است. سیستم کاری این واحد از نوع گاز فریون است که ویژگی اصلی آن بازدهی بالا و همچنین عدم مسمومیت و خطرات جانی است. همچنین گفتیم دمای کاری این واحد از ۰ تا +۵ درجه سانتی گراد است که به صورت دیجیتال قابلیت کنترل را دارد.

 

2 پاسخ

  1. با سلام
    هزینه حدودی ساخت این سردخانه( فقط ساخت سوله و تاسیسات منظورم هست) چقدر شده؟
    من در حال بررسی و مطالعه ساخت یک عدد سردخانه در استان یزد، شهرستان اشکذر هستم. شهر اشکذر در چند سال اخیر یکی از قطب های تولید و توزیع و صادرات میوه های گل خانه ای ازقبیل خیارسبز و گوجه و فلفل دلمه و … شده و نیاز شدیدی به سردخانه هست.
    ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید.
    محمد حسین دهقانی اشکذری
    ۰۹۳۳۰۸۳۸۳۷( واتساپ)
    مدیر مهندسی شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس، شرکت طراحی و ساخت سازه های نفتی و گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست