شماره تماس

051-38762118-19

سردخانه تهران (سردخانه های اطراف تهران)

سردخانه تهران

یکی از مهم‌ترین اجزای هر کارخانه یا تاسیسات، سردخانه است. سرد خانه‌ها از مهم‌ترین ابزارها برای نگهداری از مواد مختلف و حفظ کیفیت آن‌ها هستند. با استفاده از سردخانه تهران می‌توانید کیفیت محصولات و مواد مختلف را مانند روز اول حفظ کنید. سرد خانه را می‌توان از چندین جهت به دسته‌های گوناگون تقسیم کرد. در این مقاله به بیان لزوم استفاده از سردخانه و انواع دسته‌بندی‌های موجود برای آن خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع سرد خانه‌ها و اهمیت استفاده از سردخانه در تهران بیشتر آشنا کنیم. جهت خرید و استعلام قیمت سردخانه های تهران همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

 

سردخانه در تهران

سردخانه تهران

اگر بخواهیم به صورت کاملا خلاصه مفهوم سردخانه را توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که سردخانه مکانی برای سرد نگه داشتن کالاها و محصولات است. در واقع می‌توان گفت که سرد خانه بخشی از یک ساختمان برای حفظ کیفیت کالا است. مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه سردخانه تهران جلوگیری از فساد کالاها و محصولات و حفظ کیفیت آن‌ها است.

البته کاربرد سردخانه‌ها تنها در نگهداری مواد غذایی، گیاهی، دارویی، محصولات کشاورزی و سیستم‌های نظامی خلاصه نمی‌شود. دسته‌بندی‌های مختلفی برای سردخانه تهران وجود دارد. اگر بخواهیم به یکی از این دسته‌بندی‌ها اشاره کنیم می‌توانیم چهار دسته زیر را نام ببریم:

  • سردخانه‌های خانگی (به عبارتی همان یخچال‌هایی که در خانه‌های شخصی از آن استفاده می‌شود)
  • سردخانه‌های سوپرمارکت‌ها که از آن برای نگهداری انواع مواد غذایی، گوشتی و بستنی‌ها استفاده می‌شود.
  • سردخانه‌های تجاری که مورد استفاده فروشگاه‌های بسیار بزرگ، هتل‌ها، رستوران‌های بزرگ، پادگان‌ها و حتی دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند.
  • سردخانه‌های صنعتی که در کارخانه‌ها از آن استفاده می‌شود.

البته همان‌طور که گفتیم دسته‌بندی‌های گوناگون و متنوعی برای سردخانه‌ها موجود است. در ادامه به معرفی دیگر دسته‌بندی‌های سردخانه‌ها خواهیم پرداخت.

انواع سردخانه تهران از نظر دمای نگهداری

سردخانه‌های صنعتی را به طور کلی می‌توان به دو نوع سردخانه زیر صفر و سرد خانه بالای صفر تقسیم کرد. هر یک از انواع مزایا و کاربردهای مربوط به خود را دارند و می‌توان از آن‌ها برای نگهداری مواد غذایی مختلف بهره برد.

البته این سردخانه خود می‌توانند به دو بخش سرد خانه‌های ثابت و سرد خانه‌های متحرک تقسیم شوند. در هر صورت در این بخش از مقاله به توضیح انواع زیر صفر و بالای صفر سردخانه تهران خواهیم پرداخت:

1. سردخانه زیر صفر

اولین نوع سردخانه که به معرفی آن می‌پردازیم سرد خانه زیر صفر است. این نوع سردخانه با نام سرد خانه انجماد نیز شناخته می‌شود. دلیل این نام‌گذاری این است که از این نوع سردخانه برای انجماد مواد از دمای -12 تا -23 درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شود.

البته رایج‌ترین سرد خانه‌های زیر صفر سرد خانه‌هایی هستند که با دمای -18 درجه سانتی‌گراد کار می‌کنند. در سرد خانه‌های زیر صفر محصولاتی مانند گوشت، ماهی، مرغ، سبزیحات و صیفی‌جات منجمد نگهداری می‌شوند.

2. سردخانه بالای صفر

دمای سردخانه‌های بالای صفر می‌تواند از +1 تا +4 درجه سانتی‌گراد متغیر باشد. در واقع در این نوع سرد خانه‌ها از دمایی بالاتر از دمای انجماد محصول برای نگهداری آن استفاده می‌شود. سردخانه‌های بالای صفر خود به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند:

  • کوتاه مدت

نحوه استفاده از سردخانه‌های کوتاه مدت به این گونه است که محصولات به صورت تدریجی وارد سرد خانه شده و پس از چند روز از سردخانه خارج می‌شوند و پس از آن محصولات جدید وارد سرد خانه می‌شوند. در واقع حداکثر زمانی که مواد در سردخانه‌های کوتاه مدت نگهداری می‌شوند 15 روز خواهد بود.

  • بلند مدت

در سردخانه‌های بلند مدت بر خلاف نوع کوتاه مدت می‌توان زمان طولانی‌تری مواد و محصولات را نگهداری کرد. این سردخانه‌ها تحت عنوان سردخانه‌های عمومی در انبارهای تجاری ساخته می‌شوند. در سردخانه‌های بلند مدت می‌توان موادی مانند سبزیجات و صیفی‌جات، میوه‌جات، گل و گیاه، مواد دارویی و مواد لبنی را نگهداری کرد.

انواع سردخانه های تهران از نظر مکان نگهدرای

سردخانه تهران

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های بسیار رایج سردخانه‌ها، دسته‌بندی آن‌ها از نظر مکان نگهداری است. با توجه به این دسته‌بندی سردخانه تهران به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

1. سردخانه‌های متحرک

سردخانه‌های متحرک نوعی از سردخانه‌ها هستند که مانند یک اتاقک ساخته شده به تجهیزات سردکننده و برودتی متصل می‌شوند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع از سرد خانه‌ها، حمل و نقل و جابجایی مواد غذایی و محصولات گوناگون به وسیله کامیون و تریلی است.

با نصب سردخانه‌های متحرک در این وسایل نقلیه دیگر نگرانی از بابت انتقال مواد غذایی وجود نخواهد داشت. سیستم عملکرد سردخانه‌های متحرک از سردخانه‌های ثابت کاملا متفاوت است. علاوه بر این،‌ گازی که معمولا در سرد خانه‌ های متحرک استفاده می‌شود گاز فریون نام دارد.

2. سردخانه‌های ثابت

سردخانه‌های ثابت بر خلاف سردخانه‌های متحرک قابل نقل و انتقال نخواهند بود. سرد خانه‌های ثابت بخشی از تجهیزات یک ساختمان یا تاسیسات هستند که وظیفه شبیه‌سازی شرایط نگهداری انواع محصولات و مواد غذایی مانند درجه حرارت و رطوبت را فراهم می‌کنند.

اصول نگهداری مواد در سردخانه تهران

همان‌طور که گفتیم سردخانه تهران وظیفه شبیه‌سازی شرایط نگهداری انواع محصولات را بر عهده دارند. برای اینکه هر سردخانه قادر به حفظ سلامت محصول مورد نظر باشد باید چند اصل در آن رعایت شود. برخی از مهم‌ترین اصول نگهداری مواد در سردخانه‌ها عبارت‌انداز:

  • درجه حرارت

همان‌طور که می‌دانید درجه حرارت مناسب برای نگهداری هر محصول متفاوت است. واضح است که نمی‌توانید گوشت منجمد و مواد دارویی را در یک دما نگهداری کنید. پس بهتر است پیش از جایگذاری محصول در سردخانه تهران دمای مورد نیاز را تعیین کنید.

  • گردش هوا

از دیگر اصول بسیار مهم در نگهداری مواد در سردخانه تهران، توجه به فاصله محصولات از یکدیگر است. اگر محصولات با یکدیگر فواصل مناسبی داشته باشند، می‌توانید مطمئن باشید که هوا به طور کامل میان مواد مختلف جریان پیدا کرده و هوای سرد به همه جا خواهد رسید.

  • زمان نگهداری

آخرین نکته در نگهداری محصولات در سردخانه‌ها توجه به مدت زمان نگهداری محصول است. دقت داشته باشید که هر یک از محصولات با توجه به ویژگی‌های خود تا چه مدت زمانی باید در سردخانه تهران نگهداری شوند. مدت زمان نگهداری بیش‌ از حد می‌تواند به محصولات آسیب وارد کند.

ساخت سردخانه در تهران (احداث سردخانه در تهران)

همان‌طور که در مقاله بالا گفته شد، سردخانه‌ها از جمله بخش‌های بسیار مهم کارخانجات و تاسیسات هستند که وظیفه تامین هوای سرد برای نگهداری انواع محصولات مانند گوشت، گل و گیاه، مواد دارویی و مواد کشاورزی را بر عهده دارند. سردخانه‌ تهران را می‌توان به دو دسته زیر صفر و بالای صفر و یا ثابت و متحرک تقسیم کرد.

سردخانه برای اجاره در تهران و کرج نیاز دارم از کجا پیدا کنم؟

کارشناسان ما در بخش فروش به شما مشاوره های لازم برای احداث سردخانه در تهران را می دهند. سعی کنید حتما به نکات گفته در مقاله برای نگهداری مواد در سرد خانه توجه کافی داشته باشید.

قیمت سردخانه تهران

برای احداث سردخانه در شهرهای مختلف باید اطلاعات کافی در مورد نحوه نگهداری مواد غذایی مختلف را داشته باشید تا بتوانید تجهیزات مورد نیاز برای احداث سرد خانه را خریداری کنید.

هزینه اجاره سردخانه چقدر است؟

هزینه اجاره سردخانه متناسب با مقدار بار و نوع بار مشتری متفاوت است. همچنین برای اطلاع از قیمت سردخانه تهران و ساخت سردخانه در تهران یا اجاره سردخانه ها با کارشناسان ما در صنایع برادران حقیقی تماس بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست