شماره تماس

051-38762118-19

آیس بانک و کاربرد های آن

آیس بانک چیست؟ آیس بانک همانطور که از نامش پیداست منبع یخ یا بانک یخ عمل جمع آوری و ایجاد یخ در بازه زمانی که نیاز به سرمایش نمی باشد و استفاده از این یخ ذخیره شده در بازه زمانی پیک ظرفیت گرمایی ساختمان آیس بانک

آیس بانک تشکیل شده از چهار جزء اصلی کمپرسور، کندانسور، کویل یخ، منبع آب

آیس-بانک-صنایع برودتی حقیقی

عملکرد آیس بانک

در سیستم مصرفی بار سرمایشی تعریف شده گاها نیاز به جمع شدید بار سرمایی در بازه زمانی کوتاه در راستای مصرف وجود دارد اگر چنانچه این پیک بار در حالت معمولی محاسبه گردد نیازمند به حجم سیستم های سرماساز بزرگ می باشد به عنوان مثال در کارخانجات شیر در مقطع زمانی خاص بحث تحویل گیری شیر یا بحث پاستور کردن شیر در مقاطع زمانی خاص نیاز است در این زمان ما با استفاده از آیس بانک با کارکرد کمپرسور در زمان خارج از مصرف بار سرمایی عمل ذخیره سازی سرما را انجام می دهیم.

فواید آیس بانک

 جمع مصرف برق کمتر ـ جمع هزینه اولیه ساخت کمتر ـ نگهداری ارزانتر ـ سرویس و تعمیر ارزانتر حجم کمتر مصرف برق باعث نیازمندی به حجم ژنراتور برق کمتر می باشد. از دلایل دیگر مقرون به صرفه اقتصادی می توان به اختلافت دمای پایین جهت مصرف و انتخاب تجهیزات کوچکتر با توجه به ورودی و خروجی می باشد نظیر پمپ ها ـ قطر لوله ها ـ پلیت کولرها. از طرفی با توجه به قوائد مصرف برق در ایران می توان سیستم تولید سرمایش را از زمان های پیک مصرف خارج و آنرا به شب هم به عنوان سرد بودن جهت بهتر کارکردن کندانسور آیس بانک هم بحث مصرف برق منتقل نمود.

نحوه عملکرد آیس بانک

با توجه به استارت کمپرسور و چرخش گاز و تراکم گاز در کندانسور بعد از تقطیر به دلیل افزایش فشار و افزایش دمای تقطیر در کندانسور گاز تبدیل به مایع شده در مسیر از فیلتر در ایر سایت واکنش عبور می نماید در عبور از اکپنش با توجه به قانون شار ساک با کاهش شدید فشار و شکست مولکولی بدون گرما گیری دمایش به پایین ترین حد ممکنه با توجه به نوع گاز و فشار تنظیمی می رسد به ناچار گاز از محیط خود پوسته لوله کوئل گرماگیری می نماید تا تغییر حالت خود را از مایع شکسته شده مولکولی به بخار تبدیل نماید و لوله مسی با توجه به آب اطراف آن گرما آب را جذب می نماید عمل یخ زدگی دور کوئل آیس بانک شروع می گردد و با افزایش ضخامت یخ کنترل کننده های سطح یخ دور کوئل آیس بانک مانع از ادامه کار کمپرسور می گردد. لذا بعد از بازه زمانی که عمل تشکیل یخ در کوئل آیس بانک انجام می گیرد می تواند خارج از زمان مصرف آب سرد داخل وان آیس بانک باشد. 

آیس بانک

چیلر

یخساز

سردخانه زیر صفر

سردخانه بالاصفر

سردخانه فریون

سردخانه آمونیاک

تجهیزات سردخانه

کارخانه یخ
سردخانه دست دوم

سردخانه مدرن

ساخت آیس بانک

با توجه به میزان ظرفیت مورد نیاز و کاربرد مصرف طراحی محاسبه و ساخته می شود. ما در تغییر حالت مایع به جامد آب به ازای هر کیلوگرم آب ۳۳۴ کیلوژول از آب گرماگیری می نماییم. کوئل های ساخته شده این شرکت در دو تیپ استیل و مسی می باشد و در هر متر لوله با توجه به کارکرد کمپرسور در ساعات شب راندمان و ظرفیت کامل دستگاه معادل هفت کیلوگرم یخ یعنی حدود ۲۴۰۰ کیلوژول ذخیره سرمایی ایجاد می نماید. هزینه مصرفی با توجه به قواعد جمهوری اسلامی ایران در ساعات شب بسیار ارزانتر از ساعت روز و پیک بار می باشد. ۱-در صورت استفاده از آبسرد مصرفی همزمان سیستم آیس بانک توانایی ادامه یخسازی در داخل وان آیس بانک را دارد. مشخصات و امتیازات و دلایل بهتر بودن سیستم آیس بانک شرکت پیشگامان صنعت سرمایش: امکان تنظیم دمای آبسرد مصرفی تا نزدیک صفر درجه ۲-استفاده از لوله مسی های دارای اینرکروپ داخلی و طول عمر بالا ۳-استفاده از لوله های ضد زنگ(استیل) با متراژ ۱۰% اضافه طول لوله و طول عمر بالا ۴-استفاده از منابع مسلح شده به عایق های ضد رطوبت جدید فایبر گلاس مخصوص با توجه به عدم نفوذ آب به بدنه داخلی منبع پوسیدگی منبع کاملا از بین می رود. ۵-استفاده از عایق پلی یورتان با روکش دور و ورق در بدنه آیس بانک با استاندارد حریق B2 و B1 بنا به درخواست مشتری ۶-امکان مونتاژ در محل یا ساخت آیس بانک بصورت یک پارچه و قابل حمل ۷-استفاده از مبردهای آمونیاک ـ فریون و مبردهای سازگار با محیط زیست(نوین) ۸-استفاده از پمپ سیر کوله داخلی جهت گردش و اختلاط یکنواخت دمای داخلی وان آیس بانک ۹-استفاده از مرغوب ترین کنترل جات اروپایی و امریکایی ۱۰-استفاده از کمپرسور ساخت آلمان و ساخت آمریکا نظیر بیترز ـ کوبلند ـ کراسو ۱۱-استفاده از کندانسور هوایی آبی از مرغوب ترین مارک های دخلی یا مارک های اروپایی ۱۲-استفاده از سیستم پی ال سی در تابلو برق یا سیستم برق صنعتی از مرغوب ترین مارک های اروپایی زیمنس ـ تله مکانیک ـ لگراش …. و کنترل برق صنعتی سه فاز سه تخته کله کمپرسور در بعد از کنتاکتور ۱۳-استفاده از دو حالت کارکرد ترموستات و تایمر ۱۴-قیمت بسیار مناسب با کیفیت منطبق به استانداردهای روز اروپا ۱۵-گارانتی و خدمات پس از فروش استثنایی ۱۶-طراحی و ساخت آیس بانک های جدید با بهره وری و راندمان بالاتر از آیس بانک های متداول در دو نوع و تیپ

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت 
صنایع برودتی برادران حقیقی مراجعه کنند.


بارکد صنایع برودتی برادران حقیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست