شماره تماس

051-38762118-19

قیمت سردخانه زیر صفر + طراحی و ساخت

ساخت و تولید سردخانه در مشهد

سردخانه زیر صفر چیست؟

به صورت کلی سردخانه‌ها به دو نوع سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر درجه تقسیم می‌شوند. هر کدام ازین سردخانه‌ها برای کاربرد متفاوتی استفاده می‌شود.

سردخانه زیر صفر درجه (cold storage below zero) برای مواد و محصولاتی که برای نگه‌داریشان نیاز به محیط منجمد دارند استفاده می‌گردد مثل گوشت. سردخانه‌های بالای صفر درجه نیز برای نگه‌داری مواد و محصولاتی که نیاز به انجماد ندارند و فقط می‌خواهند کیفیت محصول حفظ شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد مثل انواع میوه.

محصولاتی نظیر انواع ماهی، گوشت مرغ، لبنیات در صورتی‌که در محیط منجمد نگه‌داری نشوند خیلی زود فاسد می‌شنود و کیفیت خود را از دست می‌دهند.

تولید-انواع-سردخانه-زیر-صفر

لذا توزیع کنندگان و تولید کنندگان این قسم محصولات جهت حفظ کیفیت مطلوب آنها و جلوگیری از فاسد شدن محصولات نیاز به سرخانه های زیر صفر درجه دارند.

اطلاع از قیمت سردخانه زیر صفر برای بسیاری از افراد مهم است. زیرا این سردخانه‌ها در روند زندگی بسیاری از ما اهمیت دارند. اگر به‌طورکلی سردخانه‌ها نبودند احتمالاً ما نمی‌توانستیم در تمامی فصول به مواد غذایی مختلف دست پیدا کنیم. از همین رو ممکن بود با مشکلات متعددی در روند آن مواجه شویم.

چند نوع سردخانه زیر صفر وجود دارد؟

1. سردخانه های تک منظوره : عموماً برای ذخیره سازی یک کالا که عمدتاً به صورت فصلی کار می کنند، مانند فروشگاه های سیب زمینی، فلفل، سیب و غیره.

2. سردخانه های چند منظوره: این سردخانه ها برای نگهداری انواع کالاها طراحی شده اند که عملاً در طول سال کار می کنند.

برای اطلاع از قیمت و احداث سردخانه زیر صفر با کارشناسان ما تماس بگیرید

ویژگی سردخانه زیر صفر درجه

  1. سردخانه های زیر صفر ( below zero refrigerators ) یکی از انواع سردخانه هاست که جهت انواع محصولاتی که نیازمند نگهداری در شرایط انجماد هستند استفاده می‌گردد.​
  2. این گونه سردخانه ها در ظرفیت های مختلفی بین ۱٫۵ تا ۷۰ اسب بخار به طور معمول مورد استفاده قرار می‌گیرند.​
  3. قیمت سرد خانه زیر صفر با توجه به ابعاد و اسب بخار مورد نیاز و دمای مورد نیاز متغیر است.​
  4. سیستم تبرید سردخانه های زیر صفر کوچکتر معمولی فریونی بوده و برای سردخانه‌های بزرگتر از آمونیاک جهت این امر استفاده می‌شود.​
  5. کاربردهای فراوان سردخانه‌های زیر صفر از فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و برای محصولات پروتئینی و فاسد شدنی و حتی برخی از میوه جات. درجه ی حرارت اینگونه سردخانه ها گاهی به ۳۲ درجه زیر صفر نیز می رسد.​

موارد استفاده از سردخانه زیر صفر​

  1. محصولاتی که نیاز به نگهداری در شرایط انجماد دارند مانند انواع بستنی، کره، همبرگرهای آماده، پنیر پیتزا و غیره از این قبیلند.​
  2. همچنین مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی از دیگر محصولاتی هستند که لازم است در سردخانه زیر صفر نگهداری شوند.​
  3. برخی میوه ها مانند خرما نیز در این گونه سردخانه‌ها نگهداری می‌گردند. به طور کل بسیاری از مواد فاسدشدنی قابلیت انبار کردن در سردخانه‌های زیر صفر را دارند.

تجهیزات سردخانه زیر صفر چیست؟​

تجهیزات سردخانه زیر صفر شامل کمپرسور مورد استفاده با برندهای بیتزر یا کوپلند، شیرآلات و لوازم کنترلی دانفوس ، همچنین کندانسور، اتصالات و تابلو برق با کیفیتی مثل هیوندای و غیره می باشد.

از مدارهای تبرید ساده می توان برای سردخانه های زیر صفر استفاده کرد. مدارهای تبرید ساده مقرون به صرفه و پیچیده نیستند، با این حال، دارای معایبی هستند، به عنوان مثال، خطر خشک شدن محصولات ذخیره شده، که بسته بندی یا سرپوشیده نیستند را دارند.

دریچه های انبساط ترموستاتیک به عنوان شیر تزریق در اکثر اتاق های سردخانه نصب می شوند. یک کنترل‌کننده الکترونیکی فوق‌العاده گرما، چندین مزیت را برای هر کسی که ممکن است به دنبال راه‌حل بهتری باشد، ارائه می‌کند.

برای استفاده بهینه، اواپراتور باید همیشه با مبرد پر شود. حتی در صورت نوسانات شدید مقدار مبردی که قرار است تزریق شود را می توان با دقت اندازه گیری کرد. این کار با انتقال سریع گرمای فعلی در اواپراتور و با استفاده از یک فرستنده فشار و یک سنسور دما بسیار حساس به رگولاتور الکترونیکی انجام می شود.

اگر طراحی اواپراتور تا حدودی کوچک است، یک اواپراتور بزرگتر به شما امکان می دهد شرایط را حتی بیشتر با اثرات “دمای تبخیر بالاتر” و “رطوب زدایی کمتر” بهبود بخشید.

طراحی سردخانه زیر صفر​

با استفاده از تجهیزات سردخانه زیر صفر، می‌توان سردخانه ای را طراحی کرد که دما را به زیر صفر و تا 40- درجه کاهش دهد.
همانطور که گفته شد مهمترین جزو سردخانه های زیر صفر موتور سردخانه یا همان کمپرسور است. انتخاب کمپرسور یک سردخانه بسته به آن‌که به چه میزان سرما و کاهش دما محیط شما نیاز مند است، بستگی دارد.

نکات مهم برای ساخت سردخانه در دما زیر صفر

طراحی-سردخانه-زیر-صفر​

از ملزومات ضروری دیگر برای طراحی و ساخت سردخانه زیر صفر درجه، گاز خنک کننده است که به مبرد نیز معروف است.

گاز خنک کننده بسته به عوامل مختلف باید بتواند عملکرد مناسب و ایده آلی داشته باشد. از جمله این شرایط عبارتند از: دمای تقطیر، دمای فشار، دمای تبخیر.

مهارت در اجرا و طراحی سردخانه زیر صفر درجه بسیار مهم است. این کار اگر توسط کارشناسان خبره و با دانش کافی صورت نگیرد خسارات زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد. 

چگونه یک سردخانه زیر صفر راه اندازی کنیم؟

در اینجا یک فرآیند گام به گام برای راه اندازی کسب و کار سردخانه ای وجود دارد.

مرحله 1) نهایی کردن مکان انبار سردخانه.
مرحله 2) انتخاب تجهیزات برودتی.
مرحله 3) نگهداری و تمیز کردن مکان.
مرحله 4) تبلیغات و مخاطبان هدف.
مرحله 5) ترتیب وجوه.

معیارهای واجد شرایط بودن برای وام سردخانه؛

  • برآورد هزینه سرمایه گذاری در انبار سرد
  • مزایای اتاقک سردخانه

دمای سردخانه ها چگونه است؟

دماهای متفاوتی برای هر نوع محصول وجود دارد. به عنوان مثال، سردخانه محصولات لبنی شامل تونل های انجماد بستنی، سردخانه های بستنی، سردخانه های پنیر و کره است. هر یک از این موارد در دمای متفاوتی برای نگهداری و انجماد بهینه نگهداری می شوند.

در سفارش طراحی و ساخت سردخانه زیر صفر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی، کارشناس باید بداند به چه میزان مصالح و مواد عایق نیازمند است.
  • با توجه به کاربرد سردخانه، سردخانه طراحی شود(ارتفاع سردخانه، نوع درب)
  • نصاب باید خبره باشد تا بداند بهترین نوع چیدمان و نصب به چه‌گونه باشد تا گردش بهتر سرما را و توزیع یکنواخت در سردخانه به عمل آورد.

آیا سردخانه زیر صفری باید کفشوی داشته باشد؟

 برای سردخانه زیر صفر، مخصوصاً برای ظرفیت‌های کم، از کفشوی استفاده نمی شود. ولی در صورت تعبیه کفشوی باید برای جلوگیری از یخ زدگی و گرفتگی از هیتر استفاده نمود.

آیا درب سردخانه زیر صفری با بالای صفری تفاوت می‌کند؟

بله، تفاوت درب دو نوع سردخانه مجهز بودن درب سردخانه زیر صفری به هیتر است.

چگونه سردخانه زیر صفر را عیب یابی کنیم؟

ابتدا درمی یابیم که چگونه سردخانه زیر صفر عیبی دارد؟

عیوب مرتبط با محصول

  • برخی از محصولات در حال یخ زدن هستند.
  • برخی از محصولات در حال چروک شدن هستند.
  • برخی از محصولات عرق می کنند یا آب روی آن وجود دارد.
  • محصول دارای بلوغ زودرس، تغییر رنگ، از بین رفتن برگها (گیاهان) است.
  • محصول دارای بو یا بد طعم است.
  • محصول در حال پوسیدگی است.

 

عیب-یابی-سردخانه-زیر-صفر

عیوب مربوط به ساختمان

  • دیوارها و یا سقف متراکم یا کپک زده هستند.
  • دیوارها و یا سقف در حال پوسیدن هستند.
  • سقف چکه می کند.
  • حتی زمانی که کف با آب پاشیده شود، کف در حال خشک شدن است.
  • دمای هوای داخل در طول دوره نگهداری در نوسان است.
  • دمای هوای داخل در طول دوره نگهداری گرمتر از حد مطلوب است.
  • دمای هوای داخل در طول دوره نگهداری سردتر از حد مطلوب است.
  • هوای ذخیره بوی بد می دهد یا تنفس آن دشوار است.
  • کویل های اواپراتور یخ می زنند و میعانات زیادی را تولید می کنند.
  • مصرف برق در حال افزایش است.

راه حل های ممکن عبارتند از:

  1. ترموستات به درستی قرار ندارد و دمای متوسط اتاق را احساس نمی کند.
  2. ترموستات ها را در جریان هوای متوسط اتاق، معمولاً در جریان هوای برگشتی به کویل های اواپراتور نصب می کنند.
  3. ترموستات ها را دور از دیوارهای گرم یا سرد، درها، چراغ ها، هوای سرد خروجی از سیم پیچ ها یا محصول داغ قرار دهید.
  4. محصول خیلی بالا نگهداری شده است و مستقیماً از سیم پیچ ها در جریان هوا قرار می گیرد.
  5. کویل های اواپراتور کثیف هستند یا یک یا چند فن دارند که کار نمی کنند و باعث می شود دمای هوای خروجی سردتر شود.
  6. ممکن است یک سیم پیچ یا سیم پیچ های متعدد به درستی کار نکند که باعث می شود دمای هوای خروجی از سیم پیچ های دیگر سردتر شود.

محاسبه قیمت سردخانه‌ زیر صفر ​

مهم‌ترین فاکتور در تعیین قیمت سردخانه زیر صفر، میزان ظرفیت آن است. هرچه قدر ظرفیت سردخانه زیر صفر بیشتر باشد باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید؛ بنابراین دقت داشته باشید  که متناسب با میزان بار خود، سردخانه مناسب را انتخاب کنید. از دیگر نکات مهم می‌توان به داشتن باسکول، سیستم اطفا حریق، جایگاهی برای اسکان رانندگان، فاصله سردخانه تا فرودگاه و گمرک‌ها، تعداد سکوهای بارگیری، کارواش برای شستشوی خودروها و داشتن دیل ژنراتور اشاره کرد.

با توجه به تناژهای معمول مورد استفاده بازه های قیمتی متفاوت جهت انواع سرد خانه ی زیر صفری مورد استفاده قرار می گیرد. لطفا جهت اطلاعات دقیق قیمت با کارشناسان تیم فروش ما در تماس باشید.

فروش سردخانه زیر صفر کوچک

سردخانه زیر صفر در ابعاد مختلف توسط تیم صنایع برودتی برادران حقیقی طراحی و اجرا می‌گردد. بسته به نوع کاربرد و مصرف شما بهترین ابعاد به شما پیشنهاد می‌گردد.
 

ساخت سردخانه زیر صفر در شهرهای ایران

نکات خاصی وجود دارد که باید هنگام طراحی، مونتاژ و استفاده از اتاق های سردخانه های زیر صفر در نظر گرفته شود. راه اندازی دقیق و نگهداری منظم تضمین می کند که اتاقک های سردخانه زیر صفر به خوبی کار می کند و انرژی بی مورد هدر نمی رود. بهبود انرژی نیز برای اتاق های موجود با نصب دریچه های انبساط الکترونیکی و تنظیم کننده های تبرید برای یخ زدایی در صورت تقاضا امکان پذیر است.

ساخت سردخانه زیر صفر در تهران

در سردخانه‌های زیر صفر باسکول‌هایی برای تعیین میزان وزن بارها تعبیه شده است. از همین رو می‌توانید ظرفیت آن‌ها را  اندازه بگیرید تا ببینید که آیا ظرفیت سردخانه مناسب بار نگه‌داری شده از سوی شما است یا خیر. شهر تهران به‌واسطه جمعیت زیادی که دارد نیاز به سردخانه‌های زیر صفر زیادی دارد. همین امر سبب شده تا معمولاً قیمت سردخانه زیر صفر در تهران به نسبت اکثر استان‌های کشور بیشتر باشد.

تهران و اطراف آن مکان های خوبی برای ایجاد و توسعه سردخانه های زیر صفر است. به دلیل تقضای زیاد ما در صنایع برادران حقیقی ساخت و احداث سردخانه در تهران را پوشش می دهیم.

ساخت-سردخانه-زیر-صفر-با-صنایع-برادران-حقیقی

ساخت سردخانه زیر صفر در مشهد

آیا به دنبال مکانی هستید که کالاهای شما با دقت و حرفه ای ذخیره و نگهداری شود؟ ما در “ساختن سردخانه های زیر صفر و بالای صفر” تخصص داریم شما می توانید روی ما حساب کنید تا کالاهای شما را با دقت و حرفه ای با ساخت سردخانه های زیر صفر سرد و نگهداری کنیم انجام دهیم.

یکی از نکات بسیار مهم دیگر، مکان سردخانه زیر صفر است. به طور مثال در ناحیه شهریار هرچه قدر سردخانه به گمرک این شهر نزدیک باشد بسیار بهتر از زمانی است که از آن دور باشد. در نتیجه برای این موضوع باید هزینه بیشتری پرداخت شود. مبحث حائز اهمیت دیگر در نرخ سردخانه، متراژ پارکینگ است. برای حمل‌ونقل کالاها نیاز دارید تا کامیون‌ها یا وانت‌های مختلف را وارد سردخانه بکنید. در نتیجه هرچه قدر متراژ پارکینگ‌ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش میابد.

فروش سردخانه زیر صفر و اجرای انواع سردخانه، در تمامی شهرهای ایران توسط تیم حرفه ای صنایع برودتی برادران حقیقی صورت می‌گیرد. جهت مشاوره و راهنمایی‌های لازم به‌صورت رایگان با تیم ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست