شماره تماس

051-38762118-19

سردخانه مشهد | 09153001605 | سردخانه حقیقی

برای سفارش سردخانه با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس: 05138762118 – 09153001605

 

ساخت و طراحی سردخانه

روش‌های مختلفی برای نگهداری از مواد غذایی، میوه جات و غیره وجود دارد. چه در گذشته و چه در حال استفاده از سرما یکی از روش‌هایی است که برای جلوگیری از فساد مواد غذایی، و همچنین اجساد که در سردخانه جسد نگهداری می شوند، از آن استفاده می‌شود. استفاده از سرما نسبت به دیگر روش‌ها مانند استفاده از نمک دارای برتری‌ها و ویژگی‌های خاصی است که دلیل ماندگاری این روش را می‌توان همین موضوع در نظر گرفت.

در اواخر هزاره دوم میلادی علم تبرید به عنوان یکی از برترین اختراعات قرن نام گذاری شد. این علم از سال 1872 و پس از اختراع سیستم‌های مکانیکی برای تولید سرما به وسیله آمونیاک شروع شد. البته ناگفته نماند که امروزه روش‌های مختلفی برای نگهداری و انجماد مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به اهمیت محیط‌های ایجاد سرما و علت وجود سردخانه مشهد و دیگر شهرها را ذکر خواهیم کرد؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ساخت و تولید سردخانه در مشهد

 

چرا از ایجاد کنندهای سرما استفاده می‌کنیم

استفاده از این صنعت یکی از مهم‌ترین مواردی است که به وسیله آن می‌توان میزان رشد و پیشرفت یک کشور را اندازه گیری کرد. هر چه میزان واحدهای صنعتی برای نگهداری و انجماد در یک کشور بیشتر باشد، آن کشور از لحاظ قدرت و دانش در نقطه بالاتری نسبت به دیگر کشورها قرار دارد. شاید دلیل این امر را بتوان به میزان دانش بالای مورد نیاز مرتبط دانست. همان طور که گفته شد اولین روش برای نگهداری مواد غذایی استفاده از سیستم تبرید بود؛ از چوب ترموود و تخته osb در ساخت وسایل سرمایش و ایجاد سرما استفاده می شود.

در حال حاضر روش دیگری نیز برای احداث واحدهای صنعتی سردخانه‌ مشهد و دیگر شهرها ایجاد می‌شود. امروزه استفاده از سیستم‌های سرمایشی برای نگهداری مواد غذایی و غیره به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود از یخچال‌های موجود در خانه‌ها گرفته تا یخچال‌های عظیم برای نگهداری میوه جات در حجم بسیار زیاد.

نکته مهم  آن است که ما در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به این وسایل برای نگهداری از مواد غذایی و غیره داریم. لحظه‌ای در نظر بگیرید هیچ مکان و وسیله‌ای برای نگهداری از میوه جات و مواد غذایی وجود نداشت، به احتمال زیاد یکی از مشکلات ایجاد شده را می‌توان عدم استفاده از انواع مواد غذایی و همچنین میوه جات در فصول مختلف سال در نظر گرفت. در سال 1987 بر اساس پروتکلی که در وین امضا شد استفاده از مبردهای تخریب کننده لایه ازون به تصویب رسید و پس از آن استفاده از هر روشی که باعث تخریب لایه ازون شود استفاده نشد.

پس از این توافق نامه روش دیگری برای ایجاد سرمایش در صنعت پدیدار شد، اختراع مبردهای جدید با نام HFC، این مبردها تاثیر تخریبی روی لایه ازون نداشتند اما باز هم یک مشکل بزرگ بر سر راه استفاده از این روش وجود داشت و آن هم پتانسیل بالای این روش در گرم کردن گرمایش کره زمین بود. این روش هم پس از اطلاع از این موضوع استفاده از آن ممنوع شد.

استفاده از آمونیاک

پس از آن بود که روشی به نام استفاده از آمونیاک ایجاد گردید. این روش نیز به روش ایجاد سرمایش مصنوعی معروف است. نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد آن است که هنوز در ایران از روش‌های غیر اصولی و ممنوع شده برای ایجاد محیط‌های نگهداری از مواد غذایی و غیره استفاده می‌شود و این اختلاف نظر همچنان بین مهندسان این صنعت وجود دارد که استفاده از روش‌های ممنوع شده به چه میزان باعث تخریب محیط زیست می‌شود.

تاریخچه استفاده از آمونیاک؛ سردخانه مشهد

 

جالب است بدانید که در حال حاضر آمونیاک به شکل نمک اولین بار توسط جابرابن حیان کشف و شناخته شد. پس از آن فردی در قرن 15 میلادی توانست کشف کند که این ماده را می‌توان از واکنش قلیایی بر نمک‌های آمونیاک به وجود آورد. همچنین استفاده از آمونیاک به وسیله تقطیر گازهای زغال سنگ روش دیگری بود که در آن‌ سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در حال حاضر روش‌‌های مختلفی  برای ایجاد سردخانه مشهد و دیگر شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیش‌تر از هر مورد دیگری استفاده از هر روش وابسته به نوع استفاده، میزان نگهداری مواد و غیره بر روش ساخت سردخانه مشهد یا هر شهر دیگری تاثیر گذار است.  با این توضیحات و ارائه تاریخچه‌ای مناسب از انواع روش‌های ایجاد سرما برای نگهداری مواد غذایی، حال نوبت به آن رسیده است که در رابطه با محیط‌های ایجاد سرمایش نگهداری مواد غذایی چیست و چه نیازی به سردخانه مشهد یا هر شهری دیگری داریم بپردازیم، با ما همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات کاملی را ارائه دهیم.

سردخانه چیست و چرا سردخانه مشهد از اهمیت بالایی برخوردار است

در حالت کلی می‌توان گفت که سردخانه محلی برای نگه داشتن هر نوع کالا و محصولی است که عدم نگهداری آن در این محیط باعث خراب شدن، فساد و غیره آن می‌شود. در واقع می‌توان گفت این محیط سرمایش مجموعه‌ای تشکیل شده از ساختمان‌ و تجهیزات مختلف برای حفظ و نگهداری کیفیت محصول مورد نظر است.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل برای ایجاد سردخانه مشهد را می‌توان جلوگیری از فساد و نگهداری درست و اصولی از میوه جات، مواد غذایی و غیره در نظر گرفت. از  این محیط‌ها استفاده‌های گوناگونی از قبیل نگهداری مواذ غذایی، داروها، سیستم‌های خاص نظامی، تولیدات کشاورزی و غیره است که دامنه بسیاری زیادی از محصولات را شامل می‌شود. در حالت کلی می‌توان گفت این محیط‌های ایجاد سرمایش به چهار دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع محیط‌های ایجاد سرمایش

محیط‌های ایجاد سرمایش را می‌توان بر اساس موارد مختلفی دسته بندی کرد. این دسته بندی‌ها به استفاده کنندگان این کمک را می‌کند که بر اساس نوع کار خود و همچنین دمای کاری مورد نیاز انتخاب درستی داشته باشند. در ادامه به انواع این دسته بندی‌ها اشاره خواهیم کرد.

دسته بندی بر اساس دمای کاری

دسته بندی بر اساس دمای کاری

یکی از انواع دسته بندی که در سرخانه مشهد و برخی دیگر شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به محیط‌های سرمایش در دماهای مختلف در نظر گرفت. در این نوع دسته بندی ما با دو نوع محیط سرمایش سر و کار داریم، سردخانه بالای صفر و زیر صفر. عموما از نوع زیر صفر برای نگهداری از انواع گوشت‌ها نظیر گوشت ماهی، مرغ و گوسفند استفاده می‌شود. از نوع دمای بالای صفر نیز برای نگهداری مواد غذایی و همچنین میوه جات مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت اجاره سردخانه بالای صفر نیز بر اساس تجهیزات و مکان آن تعیین می شود.

دسته بندی بر اساس حجم و ابعاد

از دیگر دسته بندی‌های رایج سردخانه مشهد را می‌توان دسته بندی بر اساس حجم و ابعاد (قیمت آهن در مشهد)در نظر گرفت. استفاده از این نوع به دلیل استفاده زیاد باعث شده است که تولید کنندگان اقدام به ایجاد محیط‌هایی با انواع ابعاد مختلف کنند. در حالت کلی این محیط‌ها در سه نوع زیر طراحی و تولید می‌شوند که استفاده کنندگان می‌توانند بر اساس میزان فضا و همچنین نوع نگهداری اقدام به انتخاب یک مورد از موارد زیر نمایند.

  • محیط ایجاد سرمایش اتاقی
  • محیط ایجاد سرمایش کانکسی یا متحرک
  • محیط ایجاد سرمایش صنعتی در ابعاد بزرگ

محیط ایجاد سرمایش اتاقی

یکی از انواع پر استفاده سردخانه مشهد را می‌توان محیط‌های سرمایش اتاقی در نظر گرفت. از این محیط‌ها برای نگهداری انواع مواد غذایی استفاده می‌شوند و اغلب رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی در وسعت کوچک مورد استفاده قرار می‌دهند.  این اتاق‌ها یک محیط بسته درون یک ساختمان هستند که به وسیله پلی یورتان و  یا پلی استایرن عایق می‌شوند و پس از آن به وسیله تجهیزات سرمایشی و لوله کشی قابل استفاده خواهد بود.

محیط ایجاد سرمایش متحرک یا کانکسی

نوع دیگری از پر استفاده‌ترین سردخانه مشهد را  می‌توان محیط ایجاد سرمایش متحرک یا کانکسی در نظر گرفت. این مورد بیشتر به کار شرکت‌ و افرادی می‌آید که نیاز به یک محیط ایجاد سرما نسبتا کوچک یا متوسط داشته باشند در این صورت پیشنهاد می‌شود که از این نوع محیط ایجاد سرما استفاده نمایند. در این روش ساخت ما به جای استفاده از دیوارهای اتاق با کانتینر سر و کار داریم.

محیط‌های ایجاد سرمایش صنعتی بزرگ

از دیگر مواردی که به عنوان سردخانه مشهد در محیط‌های بزرگ و صنعتی استفاده می‌شود می‌توان به این مورد اشاره کرد. در این مورد عموما بر اساس حجم قابل نگهداری کالا با ظرفیت‌هایی از قبیل 2000 تن، 4000 تن و غیره سر و کار داریم. از این مورد همچنان که از نامش مشخص است برای نگهداری مواد غذایی در حجم بسیار بالا استفاده می‌شود.

انواع محیط‌های ایجاد سرمایش به وسیله کنترل اتمسفر

نوع دیگری از این محیط‌ها که در سردخانه مشهد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرمایش خود را به وسیله کنترل اتمسفر به دست می‌آورند. در ادامه این روش را توضیح خواهیم داد.  عموما این نوع مکان‌ها برای نگهداری طولانی مدت برخی مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روش کارکرد این محیط‌ ها در سردخانه مشهد به این صورت است که به وسیله کنترل هوای درون اتاق و همچنین کاهش میزان غلظت اکسیژن یا اتیلن موجود در فضا شرایط و فضایی مناسب برای جلوگیری از خراب شدن کالا مورد نظر ایجاد می‌شود. در حالت کلی می‌توان گفت این روش باعث می‌شود شما قادر باشید مواد مورد نظر خود را در مدت زمان بسیار طولانی در کیفیت اصلی نگهداری نمایید.

 

قیمت ایجاد سردخانه مشهد – قیمت سردخانه مشهد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام سفارش ساخت یک محیط سرمایش برای نگهداری مواد غذایی و غیره به آن توجه داشت، قیمت آن است. قیمت ساخت این محیط‌ها با توجه به تکنولوژی ساخت، نوع محیط، تجهیزات مورد استفاده و غیره  سنجیده می‌شود. به همین دلیل برای سفارش ساخت باید اطلاعات دقیقی در اختیار سازنده قرار دهید تا بتوان از آن طریق قیمت نهایی محصول را برآورد نماید. جهت خرید سردخانه مشهد و استعلام قیمت با کارشناسان سردخانه حقیقی در ارتباط باشید.

 

 معرفی مجموعه برادران حقیقی، وب سایت سردخانه

این مجموعه را می‌توان از مجموعه‌های پیشرو و با دانش در نظر گرفت که تا کنون توانسته‌اند خدمات گوناگونی را به استفاده کنندگان ارائه نمایند. در صورت نیاز به مشاوره و همچنین اطلاع از قیمت‌های ساخت سردخانه مشهد با شماره‌های درج شده در وب سایت می‌توانید تماس حاصل نمایید، همکاران ما در واحد پشتیبانی و فروش اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ثبت سفارش و درخواست مشاوره رایگان

نوع درخواست